ارائه خدمات کاهش آسیب اعتیاد در قالب موبایل ون برای اولین بار در استان قزوین

خدمات کاهش آسیب اعتیاد در قالب موبایل ون برای اولین بار در استان قزوین ارائه می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین مدیرکل بهزیستی استان ، از راه‌اندازی «موبایل ون» درسال جاری خبر داد و گفت: این  موبایل ون در پاتوق‌های پنهان و آشکار به معتادان متجاهر خدماتی در زمینه کاهش آسیب ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد این خدمت شامل خدماتی از قبیل ارائه بسته های کاهش آسیب (سرنگ و سوزن ،پنبه الکل و غیره)انجام تست اچ آی وی و ارجاع موارد مثبت اولیه و ارائه آموزش های کاهش آسیب،خدمات حمایتی شامل تغذیه و تسهیلات می باشد

وارثی افزود در قالب این خدمت جدید، کارشناسان بهزیستی در ون‌ مناسب سازی شده به سراغ معتادان متجاهر می‌روند و خدمات کامل کاهش آسیب  را در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های همراه با اعتیاد از جمله ایدز و هپاتیت را به آن ها ارائه می کنند. غربالگری های فصلی از جمله هپاتیت ایدز، سل، و سایر بیماری های عفونی نیز به ضرورت در بین معتادان مصرف کننده مواد صورت می پذیرد و در صورت لزوم به مداخلات خاص درمانی بیماران به واحدهای مراقبتی توسط تیم سیار ارجاع می شوند.

لازم به ذکر است در حال حاضر 15 تیم سیار، 4 مرکز گذری، 4مرکز شبانه ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به معتادان تزریقی و کارتن خواب دارند.


 

کد خبر 17721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد