در رسانه/ مراکز مثبت زندگی بازویی قدرتمند در مسیر عدالت

رئیس بهزیستی شهرستان همدان از عادلانه تر شدن خدمات بهزیستی با راه اندازی مراکز مثبت زندگی خبر داد.

به گزررش خبرنگار قلم، رضا افشاری در جمع کارشناسان مسئول و کارشناسان مراکز بهزیستی همدان از عادلانه تر شدن خدمات بهزیستی با ایجاد مراکز “مثبت زندگی” خبر داد.

وی با بیان این که سهمیه شهرستان همدان برای راه اندازی مراکز مثبت زندگی تعداد ۱۹ واحد است، از ثبت نام ۴۹ نفر در سامانه خبر داد و گفت: توجیه ما اینست که تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات بهزیستی، توزیع عادلانه خدمات، ارائه مجموعه ای از خدمات در یک مرکز، رویکرد خانواده محور بودن، گسترش و فراگیری خدمات، برنامه های جدید با توجه به نیازهای روز، حذف فرایندهای موازی، کاهش بهای ارائه خدمات و تسهیل اخذ بازخورد از ارائه خدمات با ایجاد مراکز مثبت زندگی به وجود خواهد آمد.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان در این راستا، افزایش سطح الکترونیکی شدن خدمات بهزیستی، ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری، شفافیت در فرایند ارائه خدمات و گسترش برنامه های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز را از دلایل ایجاد مراکز مثبت زندگی برشمرد و گفت: این مراکز، بازوئی قدرتمند و موثر در ارائه خدمات شایسته به جامعه هدف هستند.

وی در ادامه افزود: متقاضیان تاسیس با ورود به سایت سازمان بهزیستی کشور (http://www.behzisti.ir/news/17285 ) می توانند با نحوه ثبت نام برای ایجاد این مراکز آشنا شده و اقدام نمایند؛مدرک تحصیلی متقاضیان کارشناسی مرتبط و اولویت با دارندگان مدارک بالاتر و در صورت نبودن متقاضی، در برخی روستاها مدارک پایین تر تحصیلی با شرایط اعلامی خواهد بود.
افشاری با اعلام این که همه خدمات متنوع و متعدد سازمان در مثبت زندگی ارائه خواهد شد، تشریح کرد: امور مددکاری، ثبت درخواست فرزندخواندگی، ثبت درخواست حمایت از انجام مصاحبه ها و بررسی مدارک و بازدید منزل گرفته تا ارائه تحلیل و تشخیص اولویت های نیاز مددجو، ارجاع درخواست مالی و غیر مالی در این مراکز جدید بهزیستی ارائه خواهند شد.

این مسئول یادآور شد: همچنین نیازسنجی محلی، تا شناسائی خیرین و معتمدین محلی گرفته تا تسهیل گری و اقدامات اجتماع محور و از سوئی دیگر ارائه آموزش های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش های مهارت زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر خدمات مراکز مثبت زندگی خواهد بود.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان در ادامه سخنانش به آگاهسازی برای پیشگیری از معلولیت ها، غربالگری های سطح یک پیشگیری از معلولیت ها و ارجاع و پیگیری شامل غربالگری بینائی، شنوائی، اختلالات ژنتیک و اتیسم از فعالیت های این خدمت مترقی و جامع دولت نیز اشاره کرد و افزود: این مراکز در اجرای طرح ها و برنامه های جدید دیگری نیز به سازمان کمک خواهند کرد و البته خدماتشان به صورت آنلاین از سوی بهزیستی نظارت می شوند.

افشاری با تاکید بر این موضوع خاطرنشان کرد: با توجه به GIS و بررسی نقشه تراکم مددجویان سازمان در کل کشور که بالتبع نقاط مختلف استان و کشور را شامل می شود، متقاضیان به ایجاد مرکز مثبت زندگی در این نقاط که متقاضی خدمات بهزیستی بوده اند، هدایت خواهند شد و در این زمینه، اوولویت با متقاضیان دارای ملک و ساختمان های مناسب سازی شده، دارای توان مالی پرداخت دستمزد پرسنل و البته مراکز فعلی دارای تجربه فعالیت در سازمان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: کارشناسان بهزیستی شهرستان و استان با ضوابط ایجاد این مراکز آشنا هستند و کارشناس مراکز و موسسات خیریه بهزیستی شهرستان همدان با شماره تماس ۰۸۱۳۸۲۴۷۹۹۹ داخلی ۵۴۳ آماده پاسخ گوئی به سوالات متقاضیان هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان در پایان، از سهم بهزیستی در کنار کمیته امداد در جمع آوری زکات فطریه امسال خبر داد و گفت: تدابیری پیش بینی شده تا به محض وصول کمک ها به دست نیازمندترین افراد برسد و مراکز تحت نظارت بهزیستی با برند سازمان بهزیستی اقدام خواهند کرد.

کد خبر 17710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد