تجلیل از ۳۰۰ خیر و نیکوکاربرگزیده بهزیستی سراسر کشور

مدیرکل مشارکت های مردمی بهزیستی کشور در نشست خبری همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور، گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش، حل مشکلات مسکن مددجویان و خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، «محمدعلی رستمیان» مدیرکل مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور در نشست خبری همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور، با بیان این مطلب، گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این همایش تشکیل مجامع استانی خیرین حامی معلولین در تمام استان‌های کشور است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور با اشاره به تاسیس جامعه خیرین حامی معلولین در کشور، ادامه داد: هنوز موفق به راه‌اندازی شعب آن در استان‌ها نشده‌ایم و امیدواریم بعد از این همایش جامعه خیرین معلولین با محوریت بهزیستی جوامع استانی "خیرین حامی معلولین" را تشکیل دهند.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش را حل مشکلات مسکن مددجویان و خانوارهای دارای دو معلول به بالا عنوان کرد و افزود: متاسفانه با نیازسنجی انجام شده در سال ۹۴ بیش از ۱۴ هزار و ۳۲۸ خانوار دارای دو معلول به بالا در کشور فاقد مسکن بودند. در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی و بهزیستی به امضا رسید و بر اساس آن مشکل مسکن ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار را حل کردیم و تا کنون واحدها تحویل داده شدند.

رستمیان در ادامه به ساخت مسکن ۷۰ متری برای این بخش از مددجویان اشاره کرد و نحوه تامین هزینه ساخت را اینگونه شرح داد: هزینه های زمین برای ساخت مسکن بالغ بر مبلغ ۹۰ تا ۹۵ میلیون تومان و رایگان می باشد.وی ادامه داد: از این مبلع ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از طرف سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان، ۴۰ میلیون تومان وام بلند مدت قرض الحسنه توسط بنیاد مسکن تامین می شود.رستمیان گفت: مابقی مبلغ که بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون می باشد از طرف خود مددجو تامین می شود و با توجه به این که برخی از مددجویان توان پرداخت این مبلغ را ندارند؛ بنا شد جامعه خیرین حامی معلولین در راستای تامین این مبلغ همکاری کنند.رستمیان با اشاره به این که هزار و ۴۹۰ نفر دیگر از این تعداد مددجویان علی رغم اطلاع رسانی های ما برای دریافت خدمات مسکن مراجعه نکردند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور، تصریح کرد: تمام هزینه های همایش پیش رو توسط خیرین تامین شده است.وی ضمن اشاره به همکاری خیرین خارج از کشور با سازمان بهزیستی یادآور شد: برای ارتباط مستقیم با خیرین خارج از کشور در حال فراهم سازی ابزارها و زیرساخت های لازم هستیم.وی گفت: قانون گذار مساعدت هایی برای خیرین در نظر گرفته است اما تا کنون هیچ کدام از خیرین بهزیستی از این مشوق ها بهره نبرده اند.

رستمیان اذعان کرد: سال گذشته ۸۶۲ میلیارد تومان مشارکت های مردمی به سازمان بهزیستی کشور داشتیم که شاهد رشد ۱۸ درصدی بوده است.وی ادامه داد: پیش بینی میکنیم کمکهای خیرین در سال ۹۸ به هزار میلیارد تومان برسد.

وی بر امر شفاف سازی در سازمان بهزیستی اشاره و عنوان کرد: سامانه ای با عنوان شفاف سازی ذیل پرتال سازمان راه اندازی شده و دارای اطلاعات تمام قراردادها و مراکز است.وی خبر داد: طبق بررسی های انجام شده سازمان بهزیستی و سازمان هدفمندسازی یارانه ها متوجه شدیم ۲۰ هزار نفر از مددجویان بهزیستی کشور موفق به ثبت نام یارانه نشدند.

وی بیان کرد: با همکاری سازمان هدفمند سازی یارانه ها از ماه جاری یارانه این افراد برقرار شده است.

وی خبرداد: استان خراسان رضوی در حوزه جلب مشارکت های مردمی موفق به کسب مقام نخست کشور شده است.رستمیان افزود: حوزه مشارکت های مردمی دارای چهار بخش اشتغال، مسکن، مراکز غیردولتی و جلب مشارکت های مردمی است که اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در هر چهار بخش رشد شایانی داشته است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این نشست با اشاره به این که خانواده های دارای دو معلول به بالا دارای مشکلات عدیده ای هستند بیان کرد:مسکن ۷۰ درصد درآمد خانوار را تشکیل می دهد و اگر بتوانیم در این زمینه به مددجویان کمک کنیم گام بلندی در راستای افزایش کیفیت زندگی آنها برداشته ایم.پوریوسف عنوان کرد:طی چهار سال گذشته ۵۱۸ واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول به بالا واگذار شد.وی اظهار داشت: مجموعا طی چهار سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۶ واحد مسکن به تمام معلولان تحت پوشش واگذار شده و پنج هزار و ۱۷۲ واحد در حال ساخت است.وی افزود: سال ۹۷ حدود ۹۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی به اداره کل بهزیستی استان داشتیم که نسبت به سال ۹۶ شاهد رشد ۱۷ درصدی بوده است.

کد خبر 1771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد