روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شایسته تقدیر گردید

زنجان | مدیر کل بهزیستی از تقدیر روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به عنوان "روابط عمومی برتر" در بین دستگاههای اجرایی استان و بهزیستی کشور خبر داد و افزود : در مراسم تجلیلی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان از مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان تقدیر گردید .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی تاکید نمود :  در ارزیابی شاخص های نظارتی روابط عمومی بهزیستی استان زنجان در ۶ سال گذشته رتبه اول تا دوم را بین بهزیستی های سایر استانها کسب نموده و این امر نشان از تعامل مناسب  ،اطلاع رسانی درست و دوسویه و اقناع افکار عمومی و ارتباط خوب با رسانه ها  دارد  و نقش تصمیم سازی و رصد افکار عمومی را با ابزارهایی چون افکار سنجی به خوبی انجام می دهد .

وی با اشاره به اینکه بیست و هفتم اردیبهشت ماه هر سال در ایران روز «ارتباطات و روابط عمومی» نامیده شده است و گر چه تخصیص یک روز و یک هفته به نام ارتباطات و روابط عمومی و یادآوری آن به تنهایی گرهی از مشکلات نمی گشاید، اما این روز، فرصت مغتنمی است تا با بازخوانی آرمان ها و رسالت های ارتباطات و روابط عمومی، زمینه های مناسبی را برای تحقق آنها فراهم سازیم.

این مقام مسئول عنوان کرد : نگاه بهزیستی استان زنجان با توجه به  فعالیت های گسترده و ماموریت های متنوع و همچنین دربرگیری بالای خدمات برای عموم و جامعه هدف خاص به روابط عمومی نگاهی تخصصی هست که توانسته  با ایجاد ظرفیت و فضای لازم  و همچنین تامین نیروی انسانی متخصص وکارآزموده و همچنین تخصیص اعتبارات لازم زمینه رشد و بالندگی این واحد را که در بهزیستی  گاه جایگاهی بالاتر از معاونت را داشته فراهم نماید .

وی با بیان اینکه امروزه جایگاه ارتباطات و روابط عمومی و نقش کلیدی آن در فرایندهای تصمیم گیری و اعتمادسازی و امیدآفرینی، چنان اهمیت یافته است که بی توجهی به این نقش و جایگاه می تواند سازمان ها و جامعه را دچار بحران سازد، خاطر نشان کرد : خلق و تقویت همگرایی و تفاهم اجتماعی، اعتمادسازی، انگاره سازی های مثبت و ماندگار، ارتقای بهره وری و امیدآفرینی در جامعه، محصول و پیامد جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات و فعالیت های روابط عمومی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و غیردولتی است .

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه مدیران دستگاه ها و مسئولان و فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی، نباید فراموش کنند جایگاه و کارکرد اصلی روابط عمومی در ارائه مشاوره های کارشناسی به مدیریت و ایفای نقش های راهبردی است و تقلیل کارکرد روابط عمومی به  بنرچسبان ،تبلیغاتچی، امور تشریفات و اطلاع رسانی یکسویه و انبوه و بی توجه به فرایندهای ارتباطی و نیازهای مردم و جامعه و سازمان، ظلم به مردم و روابط عمومی است .

وی یادآور شد : مدیران می توانندبا سپردن نقش های راهبردی به روابط عمومی ها و مشارکت دادن آنان در تصمیم گیری ها و خط مشی گذاری ها، مسئولان روابط عمومی را مشاورانی امین تلقی کنند و مسئولان روابط عمومی نیز باید با پرهیز از تک بعدی شدن فعالیت های روابط عمومی، تلاش عالمانه، هنرمندانه و خلاقانه خود را با تکیه بر پژوهش، مخاطب شناسی و مردم مداری، و ایجاد ساز و کارهای مطمئن و کارآمد و اثربخش برای شنیدن صدای مردم، نقش های جدی تر و موثرتری را در حرکت آگاهانه سازمان برای خدمتگزاری شایسته تر به مردم ایفا نمایند.

کد خبر 17676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد