توزیع پک‌های بهداشتی بهزیستی سیستان و بلوچستان به کودکان کار

زاهدان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه کودکان کار حضور طولانی در خیابان‌ها داشته و دسترسی لازم به امکانات بهداشتی ندارند بهزیستی این استان اقدام به توزیع پک‌های بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص ویروس کرونا کرده است.

عزیز اله جهان تیغ روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از زمان شیوع ویروس کرونا کودکان کار و خیابان با توجه به نوع فعالیت روزمره، تغذیه نامناسب و حضور طولانی در خیابان بیشتر در معرض آسیب کرونا هستند و همچنین می توانند ناقل این ویروس باشند.

وی افزود: اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهر سیستان و بلوچستان فعالیت دارد و در محل استقرار کودکان کار حضور یافته و نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کنند که تاکنون اثرات مثبتی داشته است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با کمک بنیاد مستضعفان پنج میلیارد تومان به منظور اجرای طرح آموزش و اهدای اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای کودکان کار و خیابان در اسفند و فروردین اختصاص یافت و ۵۷ هزار بسته مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی همراه با آموزش بین این افراد توزیع شد.

وی ادامه داد: در اسفند پارسال نیز ۱۵ میلیارد تومان در سطح کشور به عنوان کمک هزینه معیشت موردی به مددجویان سازمان بهزیستی برای ۷۵ هزار خانوار اختصاص یافت.

جهان تیغ گفت: بنابر دستورالعمل ابلاغی کمیته کشوری کرونا در بهزیستی همه پذیرش‌ها در مراکز تابعه این سازمان جهت جلوگیری از خطر شیوع محدود شده به همین جهت کودکان در صورت داشتن سرپرست موثر اولویت با خانواده است که بهزیستی به جد در این خصوص پیگیری خواهدکرد.

وی افزود: تاکنون از ابتلای این کودکان به ویروس کرونا در سطح استان گزارش نشده اما اقدامات بهزیستی ادامه خواهد داشت که این امر نیازمند تدبیر مسوولان شهرداری و یاری خیران نیز است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم‌اینک ۴۶۰ هزارو ۸۰۶ نفر خدمت گیرنده در سامانه بهزیستی ثبت شده که از خدمات سازمان استفاده کرده‌اند.

کد خبر 17652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل صداقت شریف اباد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    معلولیت شدیددارم کدملی0934235899 محتاج کمک هزینه معیشتی موردی هستم وحدودچهارساله که پدرم فوت شده وهیچگونه بازنشستگی نداریم واجاره خونه هم داریم5894631528712680 اسماعیل صداقت شریف اباد بانک رفاه

خدمات الکترونیک پرکاربرد