هرمزگان | افتتاح مرکز روزانه حمایتی ، آموزشی کودک و خانواده در بندرعباس

مرکز روزانه حمایتی ، آموزشی کودک و خانواده در سومین روز از هفته بهزیستی با حضور مسئولین کشوری و استان آغازبه کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی هرمزگان؛ آیین آغاز بکار این مرکز با حضور غلامرضا فروغی نعمت اللهی مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی کشور، عباس میرزاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، مریم یگانه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ، غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی استان و عزیزاله کناری فرماندار شهرستان بندرعباس همراه بود.

 در حاشیه افتتاح این مرکز  مدیر کل بهزیستی استان هدف از ایجاد مرکز روزانه حمایتی آموزشی کودک و خانواده را کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از حضور و کار اجتماعی کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی کودکان خیابانی عنوان کرد و افزود :  یکی از مهمترین رویکردهای مورد تایید جهت بازتوانی کودکان خیابانی، رویکردهای خانواده محور و مبتنی بر حمایت و توانمندسازی خانواده و تاکید بر تحصیل و آموزش کودک به منظور ایجاد فرصت های برابر و امکان بازگشت به زندگی سالم و بالنده در آینده است.

رنجبر با تقدیر از همراهی همیشگی مراکز غیردولتی و سمن ها به عنوان بازوان توانمند بهزیستی اضافه کرد : بهره گیری از توان ومشارکت بخش غیر دولتی و وجود روحیه حمایت خیرین از کودکان نیازمند و در معرض خطر شرایط مناسبی را برای اجرای این فعالیت در قالب مراکز غیردولتی و خیریه ای فراهم خواهد آورد.

وی ادامه داد کودکان زیر ۱۸ سال بصورت خودمعرف، شناسایی و جذب و ارجاع از دستگاههای دولتی و غیردولتی  پذیرش می شوند.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان افزود : مرکز روزانه حمایتی آموزشی کودک و خانواده براساس مجوز سازمان بهزیستی تاسیس و با نظارت بهزیستی فعالیت می نماید.

رنجبر تصریح کرد : این مرکز کلیه خدمات مربوط به توانمندسازی کودک خیابانی و خانواده وی را به استثنای نگهداری شبانه روزی از کودک خیابانی با رویکرد خانواده محور به انجام می رساند.

کد خبر 1765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد