بیش از ۵ میلیارد ریال کمک معیشتی به معلولان خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از پنج میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال کمک‌ معیشتی متمرکز و غیرمتمرکز به افراد دارای معلولیت در استان پرداخت شده است.

علی عرب نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان به صورت متمرکز و غیرمتمرکز هزینه شده است.

وی گفت: همچنین با اقدامات انجام گرفته حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در قالب کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی به صورت متمرکز و استانی به افراد دارای معلولیت و بیش از ۶ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال در قالب تامین وسایل بهداشتی و درمانی و ضد عفونی کننده مراکز شبانه‌روزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: ‌اکنون ۲۸ هزار و ۸۵۴ پرونده توانبخشی شامل افراد دارای معلولیت‌های جسمی، حرکتی، بینایی، شنوایی و اعصاب و روان در استان زیر پوشش قرار دارند که از این تعداد ۶۹۲ نفر در مراکز شبانه‌روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی خدمت دریافت کرده و در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی افزود: در زمان حاضر ۱۵ مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معلولان در استان فعال هستند.

عرب نژاد گفت: توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آنها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندی‌های آنان است که بر این مبنا اسفند سال گذشته تا اوایل فروردین امسال بیش از چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی مناسب‌سازی، دسترس‌پذیر کردن محیط زندگی، جامعه و محل کار برای معلولان را مهم دانست و گفت: تلاش برای مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولان از اولویت‌های بهزیستی بوده که در این خصوص سال گذشته ۵۴۵ میلیون تومان برای مناسب‌سازی فضای زندگی و خودرو مددجویان هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: بازدید از مراکز تحت نظارت توسط کارشناسان برای اطمینان از رعایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به رابطان همه مراکز نگهداری به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با اشاره به همزمانی ماه رمضان و یاری خیران در کمک به رفع نیاز مددجویان و افراد دارای معلولیت افزود: خیران می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را به حساب ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹۶ نزد بانک مرکزی به نام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان یا به شماره کارت مجازی ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸ واریز کنند.

کد خبر 17639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد