نشست بهزیستی و کمیسیون فرهنگی اجتماعی برای بررسی طرح ساماندهی کودکان کار و دستورالعمل مراکز پرتو

در جلسه مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با سازمان بهزیستی کشور، طرح ساماندهی کودکان کار خیابان شهر تهران و دستورالعمل مراکز پرتو بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، یکصد و سی و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۹ با موضوع معرفی طرح ساماندهی کودکان کار خیابان شهر تهران و دستورالعمل مراکز پرتو برگزار شد.  

 در این جلسه دکتر قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح اقدامات سازمان بهزیستی در خصوص ساماندهی کودکان کار، به بحث آیین نامه حمایت اجتماعی در این زمینه پرداخت.

وی بزرگترین معضل بر سر راه اجرای این طرح را عدم داشتن مدارک هویتی کودکان کار، عدم همکاری اداره اتباع در این زمینه و همچنین کمبود منابع به منظور توانمندسازی دانست و همچنین عدم وجود برنامه جامع، جهت آگاه سازی و اطلاع رسانیدر این زمینه را  برشمرد. وی خواستار همکاری هر چه بیشتر سایر دستگاه های مرتبط در این زمینه و همچنین تداوم همکاری های مدیریت شهری تهران برای هرچه بهتر اجرا شدن این امر مهم شد.

در ادامه این جلسه نیز محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با  اشاره به زبان مشترک مدیریت شهری و سازمان بهزیستی گفت، طرح مورد نظر ابتدا باید در حوزه کارشناسی کمیته اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد که نیاز به زمان دارد، تا بتوانیم در این خصوص به این جمع بندی برسیم. در جلسه آینده از اداره اتباع هم باید دعوت شود، تا بحث هویت کودکان کار مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. و انتظار شهروندان این است که با این معضل رو به رو نشوند.

در این جلسه ۲ ساعته طرح جامع سازمان بهزیستی در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان توسط دکتر محمود علیگو مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تشریح شد.

گفتنی است این جلسه با حضور محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، و الهام فخاری، حسن خلیل آبادی و حجت نظری از اعضای این کمیسیون و دکتر وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، دکتر مسعودی فرید معاون امور اجتماعی این سازمان، مسعود آسیما مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان، دکتر محمود علیگو مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی، دکتر امین شاهرخی، مدیر کل بهزیستی استان تهران، دکتر خانکه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران و سعید آرام، مدیر بهزیستی شهر تهران در تالار شیبانی شورای شهر تهران برگزار شد.

کد خبر 17636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =