بهزیستی تهران: بازگشایی مهدهای کودک را پیگیری می کنیم

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: دستورالعمل های بهداشتی مهدهای کودک را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرده ایم و از این ستاد و استانداری تهران موضوع بازگشایی را پیگیری می کنیم.

به گزارش روابط عمومی  بهزیستی استان تهران، امین شاهرخی  اظهار داشت: از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرده ایم تا بازگشایی مهدهای کودک را با ظرفیت محدود مورد بررسی قرار دهد و وضعیت نهایی را اعلام کند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: با بازگشایی مهدهای کودک هم مشکل خانواده های شاغل و هم صاحبان و موسسان مهدهای کودک حل خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری های مکرر هنوز پاسخ مثبتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت نکرده ایم و همچنان مساله را پیگیری می کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه بخش های اداری مهدهای کودک بازگشایی شده است گفت: اکنون کادر اداری در مهدهای کودک حضور دارند و اقدام به ضدعفونی تجهیزات و فضای مهدها و رعایت نکات بهداشتی کرده اند.

وی بیان داشت: درخواست برای بازگشایی مهدهای کودک یکی از دغدغه های خانواده های شاغل است که امیدواریم با مساعدت و تصمیم گیری های ستاد و استانداری تهران موضوع در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه مهدهای کودک جز مشاغل آسیب دیده معرفی شده اند گفت: موسسان مهدهای کودک می توانند به ازای هر مربی شاغل در مهدکودکشان اقدم به دریافت تسهیلات تا سقف ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان کنند.

وی ابراز داشت: این تسهیلات با بازپرداخت های مناسب و تنفس سه ماه در نظر گرفته شده است تا از این شغل حمایت شود.

به گفته شاهرخی، اکنون ۸۵۰ مهدکودک زیر نظر بهزیستی استان تهران مجوز دارند.

تعطیلی مهدهای  کودک پایتخت پس از همه گیری بیماری کرونا برای مادران شاغلی که در ادارات مشغول کار هستند و این روزها اگر چه به صورت شیفتی و دو سوم(بر اساس تصمیم دولت) باید بر سر کار خود حاضر شوند مشکلاتی را ایجاد کرده و در واقع موجب سرگردانی این مادران و کودکانشان شده است.

کد خبر 17632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد