بهزیستی در رسانه | ۸۰ کودک بی‌سرپرست در بهزیستی شاهرود نگهداری می‌شوند

شاهرود- رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه چهار مرکز نگهداری کودکان فاقد سرپرست در این شهرستان فعال است، گفت: هم‌اکنون ۸۰ کودک در این مراکز نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود جهانسیر عصر یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه ۸۰ کودک فاقد سرپرست مؤثر در بهزیستی شاهرود نگهداری می‌شوند، ابراز داشت: برای این افراد که در سن‌های مختلفی هستند شرایطی مانند خانه مهیا است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون از ۱۰ مرکز شبه خانواده در استان سمنان چهار مورد در شاهرود است، افزود: در این مراکز کودکان از نوزادی تا سن‌های بالاتر نگهداری می‌شوند و تلاش شد تا زندگی عادی برای این کودکان و نوجوانان فراهم باشد.

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه ۲۵ کودک از نوزادی تا شش‌سالگی در شیرخوارگاه وجود دارند، ابراز داشت: دو مرکز پسران ۷ تا ۱۲ سال و یک مرکز دختران ۷ تا ۱۲ سال نیز در شهرستان شاهرود فعال است و به این کودکان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

جهانسیر بابیان اینکه مراکز شبه خانواده در واقع مشابه خانه است، اضافه کرد: در این مراکز اجرای برنامه‌های آموزشی، تحصیلی، ورزشی، مذهبی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد و همچنین تلاش شد تا این افراد از این نظر مشکلی نداشته باشند.

وی بابیان اینکه مراکز شبه خانواده در حوزه تخصصی امور اجتماعی است، افزود: با توجه به اینکه بخشی از هزینه‌ها در قالب یارانه از طرف سازمان بهزیستی و مابقی توسط خیران تأمین می‌شود لذا انتظار می‌رود تا خیران بیش از پیش به این مهم اهتمام داشته و این فرزندان را همچون فرزندان خود قلمداد کنند.

کد خبر 4927973

کد خبر 17625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد