مرکز فشافویه بهزیستی دوباره معتادان متجاهر را می‌پذیرد

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از پذیرش مجدد معتادان متجاهر از سوی مرکز فشافویه خبر داد و گفت: علاوه بر آن حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر در مرکز شفق بهزیستی قرنطینه شدند.

مجید رضازاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه جمع آوری معتادان متجاهر قرار بود قبل از عید و در بهمن ماه سال گذشته اجرا شود اما مصادف با وضعیت شیوع ویروس کرونا شد، بنابراین طبق جلسه کمیته ستاد مبارزه با کرونا، مقرر شد که این طرح تا هنگامیکه وضعیت کرونا بهتر شود انجام نشود.

وی یادآور شد: موضوع جمع آوری معتادان متجاهر مجددا در فروردین ماه مطرح و به کمیته درمان ستاد مبارزه با کرونا ارجاع شد؛ با مصوبه ای که کمیته امنیتی انتظامی ستاد مبارزه با کرونا داشت، قرار شد که با حفظ شرایطی این جمع آوری انجام شود.

نیروی انتظامی عهده دار حفظ نکات ایمنی جمع آوری معتادان متجاهر

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: دستورالعملی در کمیته درمان ستاد مبارزه با کرونا - که مسئولیتش با معاونت درمان وزارت بهداشت است - تهیه شد و آن دستورالعمل مشخص کرد که جمع آوری به چه نحوی باید صورت گیرد.

رضازاده افزود: مطابق با دستورالعمل، نیروی انتظامی با حفظ همه نکات ایمنی مسئولیت جمع آوری را برعهده دارد و قرار شد که برای همه این معتادان بعد از غربال شدن و اثبات تجاهر آنها، تست پی سی آر انجام شود و سپس وارد قرنطینه شوند.

وی ادامه داد: در کمیته ماده ۱۶، مقرر شد این قرنطینه در تهران، مرکز فشافویه باشد و معتادان ۱۴ روز آنجا می مانند، کسانی که تست آنها مثبت شود یا علامت دار شوند در این مدت به مراکز کووید ۱۹ ماده ۱۶ ارجاع می شوند که سپاه تهران عهده دار مسئولیت آن است.

رضازاده اضافه کرد: کسانی که بعد از ۱۴ روز علامتی نداشته باشند و تست آنها منفی شود به مراکز عادی ماده ۱۶ که در اختیار بهزیستی و نیروی انتظامی و بقیه هست، ارجاع و آنجا نگهداری و درمان می شوند.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: این اتفاق در تهران چند روزی افتاد اما بعدا همکاران در سازمان زندان ها اعلام کردند که معتادان متجاهر را پذیرش نمی کنند اما مجددا موضوع رفع شد؛ طی همین چند روز مرکز شفق بهزیستی به مرکز قرنطینه تبدیل شد؛ این مرکز خالی بود اما طی این مدت به عنوان قرنطینه در نظرگرفته شد و حدود ۴۰۰ نفر آنجا قرنطینه شدند و بعد دوباره فشافویه وارد چرخه شد و اکنون نیز قرنطینه بیماران معتاد را می پذیرد.

گفتنی است:آزمایش پی. سی. آر (PCR)، آزمایشی است که در آن وجود قطعات ماده ژنتیکی ویروس را در مایعات بدن فرد می‌سنجند.همچنین مراکز ماده ۱۶، مراکز ترک اعتیاد اجباری برای نگهداری و ارائه خدمات به معتادان بی خانمانی است که به طور علنی در خیابان ها به مصرف مواد می پردازند.

کد خبر 17620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =