۱۰۶ زوج قزوینی تقاضای فرزندخواندگی کردند

مدیرکل بهزیستی قزوین با اشاره به ثبت تقاضای ۱۰۶ زوج قزوینی برای فرزند خواندگی،گفت: بررسی این درخواست ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین،علیرضا وارثی افزود: سال گذشته ۱۶ فرزند به خانواده‌های متقاضی تحویل داده شد که پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال جاری افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک با اجرایی شدن سامانه فرزند خواندگی فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

وارثی تصریح کرد: شفافیت مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه، آگاهی بخشی ابتدایی به متقاضیان درباره قوانین فرزندخواندگی، تشکیل حساب الکترونیک فردی برای هر متقاضی و تسریع در عملیات واگذاری کودکان دارای شرایط فرزندخوانگی از مزایای سامانه الکترونیکی است.

این مسؤول با بیان اینکه برای فرزندخواندگی باید کمیته فرزندپذیری کارشناسی‌های لازم را انجام دهد، اظهار داشت: مشخصه فردی مثل شغل، سطح تحصیلات، میزان درآمد، نتیجه حاصل از گزارش مددکاری و بازدید از منزل، گزارش مشاوره فرزندپذیری، نظر و توجیه به دست آمده از استعلام سازمان پزشکی قانونی و اداره تشخیص هویت از عمده فرآیندی است که برای فرزندخواندگی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: فرزند پذیری امروزه به واسطه افزایش میزان ناباروری زوج‌ها و بی‌سرپرستی کودکان در کانون توجه قرار گرفته و تعداد متقاضیان فرزندخواندگی رو به افزایش است.

کد خبر 17616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد