نقش مراکز «مثبت زندگی» در گسترش مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ مشارکت مردم در خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی، بر ایفای نقش مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی در جمع آوری مشارکت‌های مردمی به صورت منطقه‌ای و محله‌ای و کمک مردم به مددجویان تأکید کرد.

ذوالفقار یزدان مهر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در دستورالعمل تأسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، موضوع جلب مشارکت‌های مردمی توسط این مراکز جدیدالتأسیس به عنوان عاملان سازمان بهزیستی درج و تأکید شده و بنابر تصمیم شورای معاونین سازمان بهزیستی مقرر شد این مراکز مشارکت‌های نقدی مردم را جلب و از طریق بانکداری الکترونیک به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان‌ها واریز کنند تا پس از تصویب شورای مشارکت‌های مردمی استان‌ها در راستای فعالیت‌های سازمان بهزیستی و نیت خیرین، با اولویت همان محله و شهرستان هزینه شود.

وی با بیان اینکه این اقدام می‌تواند به ایجاد و گسترش شبکه مردمی مشارکت‌ها در سراسر کشور منجر شود، تصریح کرد: نتیجه این اقدام توسعه خدمت رسانی هر چه بیشتر به جامعه هدف سازمان خواهد بود.

یزدان‌مهر با اشاره به این که سازمان بهزیستی مبلغ مشارکت‌ها را صرفا در جهت خدمات سازمان برای مددجویان هزینه می‌کند، ادامه داد: در نهایت تصمیم بر این شد تا از محل سایر اعتبارات عمومی، درصدی از مبالغ جذب شده توسط هر مرکز مثبت زندگی را به عنوان حق الزحمه به صاحبان امتیاز مراکز پرداخت کند که این موضوع را جهت افزایش انگیزه مراکز ضروری دانستند.

به گزارش ایسنا، مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، عنوان مراکز جدیدی است که سازمان بهزیستی جهت توسعه فعالیت‌های مددکاری و محله محور و دسترس پذیری سازمان برای مددجویان طراحی کرده که فراخوان ثبت نام متقاضیان تأسیس این مراکز از  ۲۲ اردیبهشت امسال به مدت ۱۵ روز از طریق وب سایت www.centers.behzisti.ir اعلام شده است.

کد خبر 17600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =