در رسانه| کمک ۱۱ میلیارد ریالی نیکوکاران به ساخت مسکن در خراسان رضوی

تامین مسکن ویژه خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر از آن، از جمله اقداماتی است که در قالب حساب ۱۰۰ امام (ره) انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون خیرین استان از طریق واریز کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) این بنیاد ۱۱ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال کمک نقدی و هزار و ۱۵۴ مترمربع زمین روستایی و شهری هدیه کرده‌اند.

سیدرضا موسوی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا ار محل حساب ۱۰۰ امام (ره) تاکنون ۴۵۵ واحد مسکونی در گلبهار، ۲۲۰ واحد در تربت حیدریه و ۴۹۰ واحد در رضویه تحویل متقاضیان مسکن شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون با تامین اعتبار از محل حساب ۱۰۰ امام (ره)، ۲۱۶ واحد مسکونی در بینالود و ۴۰ واحد در بجستان در حال ساخت است و ۱۹۶ واحد در مشهد، ۲۴۰ واحد در چاهشک، ۶ واحد در سبزوار، پنج واحد در خواف و ۶ واحد در گناباد آماده ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: تامین مسکن ویژه خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر از آن، پرداخت کمک هزینه ساخت و تعمیر مسکن روستایی به صورت بلاعوض، جذب مشارکت خیرین استانی جهت کمک به تامین مسکن اقشار کم درآمد در سطح خراسان رضوی از جمله اقداماتی است که در قالب حساب ۱۰۰ امام (ره) انجام گرفته است.

ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر 

موسوی نیا افزود: تاکنون برای تامین مسکن ۵۳۳ خانوار روستایی و ۵۶۵ خانوار شهری از مجموعه خانواده‌های دارای حداقل دو فرزند معلول که زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) اقدام شده است.

۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ همزمان با تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمان تاریخی افتتاح ۱۰۰ امام خمینی (ره) داده شد و ایشان از مردم خواستند که به این حساب پول واریز کنند. امام خمینی حساب شماره ۱۰۰ را به منظور خانه سازی برای مستضعفان افتتاح کردند و از همه خواستند برای کمک به ساختن خانه برای مستضعفان بشتابند.

کد خبر 17507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد