آذربایجان شرقی | افزایش 170 نفر ظرفیت با افتتاح های معاونت توانبخشی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح همزمان 64 پروژه معاونت توانبخشی از طریق ویدئو کنفرانس توسط دکتر قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش 170 نفر ظرفیت در استان با افتتاح های امروز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی ،افتتاح های امروز استان که 4 پروژه از مجموع پروژه ها را در برمی گرفت؛شامل مراکز روزانه و مراکز شبانه روزی بودند که خانه کوچک ذهنی دورنالار ،اولین پروژه افتتاحی از طرح های جدید بهزیستی کشور در زمینه ارائه خدمت به معلولین ذهنی خفیف بود.

محسن ارشد زاده در این مراسم با اشاره به ظرفیت 10 نفری "خانه های کوچک معلولین ذهنی"این پروژه را در راستای توانمندسازی معلولین ذهنی فاقد سرپست دانسته وافزود:معلولین این مراکز با توجه به خفیف بودن معلولیت خویش می توانند تحصیل نموده و با آموزش مهارت و اشتغال به آغوش جامعه بازگشته و ایفای نقش نمایند.

مرکز روزانه سالمندان همدلان ، افتتاح دیگر بهزیستی آذربایجان شرقی بود. ارشد زاده راه اندازی چنین مراکزی را از عوامل خروج سالمندان از انزوا و تنهایی و نتیجه آن را پویایی و با نشاط بودن سالمندان دانست که باعث استفاده موثر و مفید آنان از اوقات فراغت خویش می گردد.

همچنین امروز ،"خانه یک چهارم راهی مرکز توانبخشی روان آسا "به عنوان نخستین مرکز یک چهارم راهی در استان افتتاح گردید.

در این مراکز معلولین روانی که توانایی انجام یک بخش از کارهای خویش به صورت مستقل را دارند انتخاب شده و محیطی جداگانه نگهداری و آموزش لازم را می بینند .مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به تلاش برای توانمندی و بازگشت به خانواده این بیماران گفت:این طرح بیماران را با محیط بیرون از مرکز ارتباط داده و از طریق کارآموزی تلاش می گردد این افراد استقلال خویش را به دست آورده و به افراد موثر و فعال در جامعه تبدیل شده و به آغوش جامعه باز می گردند.

کد خبر 1749

خدمات الکترونیک پرکاربرد