‌ببینید| دکترشریعتمداری خبرداد:مذاکره برای ساخت  ۴  هزار خانه جدید ویژه خانواده های دارای دو معلول

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : پیرو یادداشت تفاهمی که قبلا امضا شده بود، مقدمات مذاکره برای ساخت ۴ هزار واحد مسکونی بعدی برای خانواده‌های دارای دو معلول با کمک بنیاد مستضعفان صورت گرفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست مشترک با رئیس بنیاد مستضعفان، با بیان اینکه از ابتدای تشکیل سازمان بهزیستی تا امروز ۱۲۳ هزار واحد مسکونی در انواع گوناگون در اختیار مددجویان و مرتبطین با سازمان بهزیستی قرار گرفته است، گفت: ساخت ۸۷ هزار از این واحدها در این دولت و البته به همت خیرین و سایر دستگاه‌ها انجام شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار کرد: مقدمات مذاکره برای ساخت ۴هزار واحد مسکونی که قبلا یادداشت تفاهم آن با بنیاد مستضعفان امضا شده بود، انجام شد.

۱۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت ۳هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری

شریعتمداری همچنین با بیان اینکه تحویل واحدهای مسکونی بخشی از تعهد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر است، اظهار کرد: در این نشست تکمیل و تحویل حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در سطوح روستایی با متوسط ۶۵ متر مربع مساحت با قبول تعهد از سوی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات و همچنین آورده سازمان بهزیستی مورد تعهد طرفین قرار گرفت و امیدواریم این واحدها تا پایان سال تکمیل و تحویل خانواده‌ها شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در سطوح شهری هم ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با متوسط ۷۵ متر مربع مساحت که هم اکنون نیمه کاره و در مراحل مختلف ساخت و ساز است با کمک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شامل ۱۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض نقدی و ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای تکمیل و تحویل به خانواده‌ها تامین مالی شده و عملیات تکمیل آن‌ها اجرا می‌شود.

 خانه دار شدن خانواده های چندمعلولی در تعهد دولت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری برای صاحب خانه شدن خانواده های دارای دو معلول و بیشتر با ساخت ۱۴ هزار واحد ثبت نام شده، ادامه داد: امیدواریم با غربالگری و روش‌های مناسب دیگر، از این پس کشور وارد چرخه تولید خانواده‌های دارای معلول نشود، اما اگر خانواده‌های دارای چند معلول دیگری در کشور باشند، خانه دار شدن آن‌ها در تعهد دولت و سازمان بهزیستی است.
وی با بیان اینکه در این نشست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ۵۰ میلیارد تومان کمک را تعهد کرده است، ادامه داد: بقیه مبالغ مورد نیاز تکمیل این واحدها هم در تعهد سازمان بهزیستی است که تا پایان سال تحویل خانواده‌ها می شود.

کد خبر 17489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد