تشریح چگونگی جبران خسارت مهدهای کودک غیردولتی، ناشی از تعطیلات کرونا

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور از ارایه تسهیلات وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی به مهدهای کودک غیر دولتی به ازای حفظ اشتغال هر پرسنل که به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا از اسفندماه تعطیل هستند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا با اعلام این خبر گفت: با توجه به رایزنی‌هایی انجام شد با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مجموعه کارگروه بررسی مشاغل آسیب دیده از کرونا، این تسهیلات برای مهدهای کودک غیر دولتی که به عنوان کسب و کارهای واجد شرایط تحت شمول رسته مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی تشخیص داده شده و نیز در راستای حفظ اشتغال هر یک از پرسنلی که در مهد کودک فعالیت می کردند انجام می شود.

وی با بیان اینکه مهدهای غیر دولتی می توانند درخواست خود را به مراجع ذیصلاح برای دریافت این تسهیلات ارایه دهند افزود: همچنین طبق اعلام معاونت اقتصادی رئیس جمهور، مهدهای کودک غیر دولتی می توانند از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی هم بهره‌مند شوند. از این رو  متقاضیان برخورداری از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی می توانند درخواست خود را به سازمان بهزیستی ارائه دهند تا در صورت تایید از سوی  این سازمان موارد به بانک مرکزی اعلام شود.

بیمه بیکاری برای کارکنان مهدهای کودکی که شغل خود را از دست دادند

قبادی دانا در ادامه بیان داشت: با مذاکراتی که سازمان بهزیستی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معاونت روابط کار انجام داده است، پرسنل شاغل در مهدهای کودک که نتوانستند شغل خود را حفظ کنند و همچنان شاغل در مهدکودک باقی بمانند می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری در ایام تعطیل به دلیل شیوع کرونا با لحاظ شرایط لازم پس از ثبت نام در سامانه مربوطه بهره‌مند شوند.

۱۳۰۰ مالک، اجاره بهای مهدهای کودک را بخشیدند

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین از بخشودگی اجاره بهای مهدهای کودک غیر دولتی توسط  بیش از هزار و ۳۰۰ مالک مکان های استیجاری در پویش همدلی مومنانه خبر داد.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی نیز اجاره بهای تمام املاکی که در موضوع ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به صورت استیجاری در اختیار مهدهای کودک یا سایر مجموعه های تحت پوشش ماده ۲۸ قرار داده بود برای ماههای اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه  مورد بخشودگی کامل قرار داد.

 وی هدف از ارایه این تسهیلات را، تلاش سازمان برای جبران ضرر مهدهای کودک تحت نظارت این سازمان دانست که با توجه به شرایط شروع کرونا برای قطع زنجیره انتقال تعطیل شدند. 

کد خبر 17450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =