اولین جشنواره آثار برتر روابط عمومی ها ، مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی سراسر کشور

اولین جشنواره آثار برتر روابط عمومی ها ، مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی سراسر کشور

هوالسمیع البصیر

شیوه نامه  اولین جشنواره برترین آثار  روابط عمومی ها  و موسسات و مراکز تحت نظارت بهزیستی استان ها

تهیه و تدوین :

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل

سازمان بهزیستی کشور

اردیبهشت 1399

مقدمه

با استعانت از خداوند متعال ، نظر به اهمیت جایگاه والای روابط عمومی در نیل به اهداف متعالی سازمان حمایتی و تخصصی بهزیستی ،  جشنواره برترین آثار روابط عمومی های استان ها و موسسات ، انجمن ها و مراکز تحت نظارت بهزیستی کشور  به عنوان اولین جشنواره داخلی روابط عمومی های بهزیستی بصورت ملی و با بررسی آثار استانی برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ با اهداف ذیل برگزار خواهد شد

اهداف :

تقویت وتوسعه جایگاه روابط عمومی ها در مدیریت سازمان ، مرکز و موسسه

بستر سازی رقابت سالم بین همکاران  به منظور توجه به خلاقیت و نوآوری در کار

پیش بردن اهداف عالیه سازمانی با استفاده از ظرفیت های داخلی روابط عمومی مطابق استاندارد های روز

شناسایی همکاران مستعد ، خلاق  و پیشتاز در عرصه های مختلف ارتباطات و روابط عمومی

الگو سازی از آثار برتر منتخب در جشنواره برای دیگر همکاران

مشارکت فعال و بی واسطه شهرستانها و استانها بصورت برابر در جشنواره

توجه به رویکرد  آموزشی و هنری در جشنواره

بخش‌های  شرکت در جشنواره:

1- تولیدات رسانه ایی :

  عکس    

فیلم (  شامل  تیزر ، کلیپ ، فیلم کوتاه ، مستند ، موشن گرافی ، انیمیشن )

پوستر  و اینفوگرافی

پادکست  و تولید رادیو خبری

 در  بخش هر بخش حداکثر 2 اثر از بهترین تولیدات رسانه ایی شامل عکس فیلم ، پوستر و پادکست که محصول یک سال اخیر  بهزیستی استان باشد .

2- ارتباطات الکترونیک(فعالیت در فضای مجازی):

وب سایت ( این بخش شامل بررسی کمی و کیفی مطالب و اخبار وب سایت استان ها می باشد که نیاز به ارسال آثار نیست و  وب سایت استان ها بررسی می شود )

شبکه های اجتماعی  (رصد شبکه های اجتماعی به لحاط استفاده از محتوای غنی و صحیح در قالب های فیلم ، موشن گرافی ، عکس و ... با استفاده از قابلیت های استوری ، هایلایت و هشتگ که در این بخش نیز آثار از فضای مجازی استان ها سنجش شده و نیاز به ارسال آثار نمی باشد .)

استانهای متقاضی شرکت در این بخش می توانند فرم ارتباطات الکترونیک را تکمیل نموده و به دبیرخانه ارسال نمایند .

3- بخش خبری  :

          خبر  دو اثر از بهترین   اخبار نوشته شده توسط بهزیستی استان طی یک سال گذشته

         گزارش  دو اثر از بهترین گزارش های نوشته شده توسط بهزیستی استان طی یک سال گذشته

          گفتگو دو اثر از بهترین  گفتگو نوشته شده توسط بهزیستی استان طی یک سال گذشته

4- بخش ویژه :

استان های می توانند در این بخش  حداکثر یک اثر خود را شامل عکس فیلم ، پوستر و اینفوگرافی و پادکست با موضوع بهزستی در کرونا به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند .

5- شاخص های ارزیابی عمکرد

بررسی امتیازات شاخص های ارزیابی عملکرد استان ها در یکسال گذشته که استان برتر در جشنواره معرفی و تقدیر خواهد شد .

زمان تولید آثار و مهلت ارسال:

آثار ارسالی باید مربوط به برنامه‌های استان در بازه زمانی یکساله، از ابتدای تیرماه 98 تا  پایان خرداد ماه ۹۹ می باشد . (تاریخ تولید اثر باید در فرم مربوطه درج شود. آثار ارسالی خارج از این مدت بررسی  نخواهد شد.)

مهلت ارسال آثار، تا تاریخ   30/5/1399     می باشد.

- آثاری که پس از مهلت مذکور ارسال شود؛ مورد پذیرش نمی‌باشد و داوری نخواهد شد.

مقررات جشنواره :

- آثار ارسالی عودت داده نمی شود .

- با توجه به اینکه داوران هر بخش با بخش دیگر متفاوت است و آثار باید بصورت جدا در هر بخش برای داوران مربوطه ارسال شود  آثار باید با نامه اداری ،  بصورت  DVD   و تفکیک شده  به همراه فرم های مربوطه به دبیرخانه جشنوراه ارسال شود . برای هر بخش  یک DVD مجزا ارسال شود .

-تنها آثاری در جشنواره داوری خواهد شد که در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و آثار بعد از آن تاریخ بررسی نخواهند شد .

-حضور در جشنواره مستلزم شرکت در جشنواره و ارسال آثار می باشد .

-ک و اثر ارسالی ، استان فرستنده می باشد بدیهی ست هرگونه تبعات مالکیت در مورد آثار به عهده استان فرستنده می باشد .

-دبیرخانه جشنواره می تواند از آثار ارسالی نمایشگاه برگزار نماید .

- با توجه به محدودیت آثار ارسالی ، در صورت ارسال آثار بیش از ظرفیت تعیین شده در هر بخش ، آثار بررسی نخواهد شد .

-اثر باید در بازه زمانی ۱/۴/۹۸ لغایت ۳۰/۳/۹۹ تولید شده باشد.

-تعداد آثار ارسالی در هر رشته دقیقاً مطابق شیوه نامه باشد در غیر اینصورت مورد داوری قرار نخواهد گرفت. -تعداد آثار ارسالی شامل عکس: حداکثر3 عکس   پوستر:حداکثر2 پوستر     فیلم: (مستند، انیمیشن، تیزر و کلیپ  هر کدام حداکثر 2 اثر)  ،  خبر،گزارش، مصاحبه از هر کدام حداکثر 3  اثر ارسال شود.

دبیرخانه جشنواره :

دبیرخانه دائمی جشنواره اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل سازمانی بهزیستی کشور به نشانی تهران ضلع شمالی پارک شهر خیابان شهید فیاض بخش ساختمان بهزیستی کشور طبقه 8 . خواهد بود که آثار باید به نشانی موصوف ارسال گردد .

هیات داوران

1. به منظور داوری آثار از اساتید و افراد شاخص در هر بخش توسط دبیرخانه جشنواره برای بررسی آثار دعوت  به همکاری خواهد شد .

مخاطبان جشنواره

مخاطبان این جشنواره روابط عمومی های بهزیستی استانهای  سراسر کشور و موسسات ، انجمن ها و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان ها می باشند .

 موسسات تحت نظر سازمان بهزیستی می توانند در بخش تولیدات رسانه ایی شرکت کرده و در این بخش مجزا از روابط عمومی بهزیستی استانها به رقابت بپردازند  که از هر کدام بخش های عکس ، فیلم ، پوستر و اینفو گرافی و پادکست یک اثر بعنوان منتخب برگزیده خواهد شد .

معیارهای سنجش آثار:

Ø انتقال پیام در جهت تبیین اهداف و استراتژیهای سازمان   با استفاده از عناصر تبلیغاتی

Ø بکارگیری اصول ارتباطات در بیان مفاهیم

Ø استفاده از اصول زیبایی شناسی در فرم آثار (طراحی گرافیک، ساختار فرمی و ...)

Ø وجود هماهنگی بین مضمون و قالب ظاهری آثار

Ø توجه به نکات فنی و قواعد و اصول استاندارد هر بخش

الف)  عکس:

1-  عکسها میبایست در بازه اعلام شده عکاسی شده باشند.

2- خلاقیت و بدعت در محتوا و فرم

3-  حفظ سندیت عکس

4- رعایت نکات فنی (نظیر سایز، کیفیت تصویر و ...)

5- رعایت اصول زیبا شناسی عکاسی

6- عکس های ارسالی باید در سایز cm 50x70 و با Dpi 300 بر روی لوح فشرده ارائه شوند.

لازم به ذکر است حداکثر 2 قطعه  عکس برای شرکت در جشنواره ارسال شود.

فرم شماره الف: بخش عکس

ردیف

تاریخ ثبت عکی

نام عکاس

توضیحات

 عکاس شاغل در سازمان

می‌باشد

نمی باشد

ب) فیلم: تیزر ، کلیپ ، فیلم کوتاه ، مستند ، موشن گرافی ، انیمیشن

 (حداکثر 2 اثر)

تذکر مهم: نام صاحب اثر باید همراه تمامی آثار باشد . در صورت برون سپاری موضوع باید قید گردد .

تیزر، موشن گرافی و انیمیشن حداکثر 2 دقیقه و کلیپ حداکثر3 دقیقه باشد.

فیلم کوتاه و مستند پیرامون معرفی یا فعالیتهای بهزیستی باشد.( حداکثر 45 دقیقه )

   

فرم شماره ب: بخش فیلم

عنوان اثر:

مخاطبان هدف:

تاریخ اجرای کار

شروع:                                       پایان:

کارگردان

نویسنده

رسانه منتشر کننده :

ج) پوستر و اینفوگرافی:

حداکثر2پوستر(طرح پوستر) مرتبط با فعالیتهای سازمان  که برای همایش ها، سمینارها، طرح های استانی/ملی و ... ) طراحی شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرم شماره ج: بخش پوستر و اینفوگرافی

ردیف

تاریخ طراحی

نام طراح

توضیحات

 طراح  شاغل در سازمان

می‌باشد

نمی باشد

- معیارهای داوری بخش ارتباط با مطبوعات و خبرگزاری ها

        آثار این بخش شامل رشتههای الف)خبر ب)گزارش  ج)گغتگو   (از هر بخش  حداکثر 2  مورد ارسال شود)

د ) خبر :

اخبار تولیدی از سوی روابط عمومی استان و سازمانها باید استانداردهای حرفه‌ای را داشته باشد .

ه) گزارش:

گزارش اختصاصی تهیه شده توسط مدیر روابط عمومی استان/ سازمان یا خبرنگار استخدام شده از استان/ سازمان

یکی از انواع گزارش مطبوعاتی (توصیفی، میدانی، گزارش از محل، گزارش از شخص، گزارش سفر)

ی) گفتگو:

گفتگوی اختصاصی تهیه شده توسط مدیر روابط عمومی استان/ سازمان یا خبرنگار استخدام بهزیستی استان

یکی از انواع مصاحبه (مصاحبهی بلند، مصاحبه به شیوه پرسش و پاسخ، مصاحبه مطبوعاتی)

فرم شماره د : بخش خبر

آیتم

شرح آیتم/اقدام

تولیدی یا پوششی

تاریخ انتشار

بازتاب در رسانه ها

فرم شماره ه: گزارش

آیتم

شرح آیتم/ اقدام

موضوع گزارش

تاریخ گزارش

بازتاب در رسانه‌ها

فرم شماره ی : مصاحبه

آیتم

شرح آیتم/ اقدام

مصاحبه شونده

تاریخ مصاحبه

بازتاب در رسانه‌ها

ارتباطات الکترونیک(فعالیت در فضای مجازی):

در این بخش نیاز به ارسال اثر نمی باشد و ارزیابی استان ها  با  رصد روابط عمومی در فضای مجازی انجام خواهد شد و استان های متقاض شرکت در این بخش باید فرم زیر را تکمیل نمایند .

فرم بخش ارتباطات الکترونیک

نام استان :

آدرس سایت

آدرس صغحات فضای مجازی به منظور رصد اخبار :

اینجانب ..................    مدیر روابط عمومی بهزیستی استان .......... متقاضی شرکت در بخش ارتباطات الکترونیک جشنواره روابط عمومی ها می باشم  که صحت تمام مطالب مندرج در سامانه ......................... را تائید می کنم .

امضا

شاخص ارزیابی عملکرد نیاز به ارسال اثر نمی باشد .

کد خبر 17432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد