در رسانه| فقط بخش اداری مهدهای کودک باز می‌شود/ پذیرش غیر قانونی نداشته‌ایم

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مهدهای کودک استان در این ایام به هیچ عنوان پذیرش غیر قانونی و به طور کل پذیرش نداشتند و از قانون تخطی نکردند.

حمیدرضا پوریوسف در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بازگشایی مهد کودک‌ها، اظهار کرد: قرار است تنها بخش اداری مهدهای کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شود و مهدها در حال حاضر مجوز پذیرش بچه‌ها را ندارند و پذیرش مهد کودک‌ها قانونی نیست.

وی افزود: بخش‌های اداری بعد از بازگشایی کارهایی همچون ثبت نام، پاسخگویی به مراجعات و خانواده‌ها و هماهنگی با خانواده‌ها را انجام می‌دهند.

پوریوسف با بیان اینکه مراکز مهد کودک مشکلات زیادی دارند، عنوان کرد: حدود سه ماه است که مهدهای کودک تعطیل هستند و مسائلی چون حقوق پرسنل، اجاره و هزینه‌های این چنینی دارند. متاسفانه برخی خانواده‌ها با مهدها تسویه کرده و شهریه خود را پس گرفتند که این آسیب زیادی وارد کرده و موجب شده مسائل مهدهای کودک بسیار بیشتر شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهدهای کودک استان در این ایام به هیچ عنوان پذیرش غیر قانونی و به طور کل پذیرش نداشتند، تصریح کرد: مهدهای استان از قانون تخطی نکردند، اما در اینکه مشکل دارند، شکی نیست. مهدها ضررهای زیادی کردند، پرسنل آنها بیکار شدند و باید بیمه بیکاری بگیرند، مهدهایی هم که لغو همکاری با پرسنل نداشتند، باید حقوق پرسنل و اجاره مکان می‌دادند که قاعدتا موجب ضررهای زیادی شده است.

وی بیان کرد: ما منتظر مصوبه ستاد کرونای کشور هستیم تا شرایط بازگشایی را اعلام کنند، با این حال در استان خراسان بسیاری از مهدها در دوران تعطیلی آموزش مجازی را در دستور کار خود قرار دادند.

کد خبر 17378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد