برقراری ۲۲۰۰ تماس کرونایی با «صدای مشاور» بهزیستی کرمانشاه

کارشناس دفتر مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه از برقراری بیش از ۲۲۰۰ تماس با مرکز «صدای مشاور» در خصوص بیماری کرونا و مباحث مربوط به آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، مریم رجبی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش تماس‌های گرفته شده با سامانه صدای مشاور بهزیستی (۱۴۸۰) در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون، بیش از ۷۵۰۰ تماس داشته‌ایم که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: از مجموع تماس‌های گرفته شده طی این مدت، ۲۲۶۵ تماس در مورد بیماری کرونا و مباحث مربوط به آن بوده است.

رجبی تصریح کرد: عمده تماس‌ها در خصوص کرونا با سهم ۴۰ درصدی مربوط به ترس و اضطراب ناشی از ابتلای احتمالی به کرونا بوده است.

وی افزود: عمده این تماس ها به مرکز ۴۰۳۰ دانشگاه علوم پزشکی ارجاع شدند تا بررسی تلفنی و اجمالی از علائم احتمالی افراد صورت گیرد.

وی اختلافات زناشویی و مباحث مربوط به تربیت کودکان را در رتبه های بعدی دغدغه تماس گیرندگان با صدای مشاور استان در ایام شیوع کرونا عنوان کرد.

رجبی تصریح کرد: زنان با سهم ۷۰ درصدی بیشترین جامعه تماس گیرندگان صدای مشاور استان هستند و رنج سنی اغلب تماس گیرندگان بین ۲۰ تا ۴۰ سال است.

وی در پایان با اشاره به افزایش ساعت کاری مرکز صدای مشاور به دنبال شیوع بیماری کرونا گفت: در حال حاضر ۱۴ مشاور همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۴ شب در حال پاسخگویی به تماس گیرندگان هستند.

انتهای پیام

کد خبر 17361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد