آغاز ثبت‌نام الکترونیکی متقاضیان تاسیس مراکز خدمات بهزیستی " مثبت زندگی "

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از آغاز ثبت‌نام الکترونیکی متقاضیان تاسیس مراکز خدمات بهزیستی " مثبت زندگی " خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز فرگل صحاف دیشب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات مطلوب سازمان، پیگیری و پاسخگویی، تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: با توجه به نیازها، گسترش ماموریت‌ها، انتظارات و مطالبات جامعه از این سازمان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در قالب مراکز و مؤسسات غیردولتی برای تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی، یک ضرورت به شمار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در همین راستا و به استناد بند 4 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره 900/98/129306 صدور مجوز برای تاسیس مراکز خدمات بهزیستی «مثبت زندگی» در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

صحاف  با بیان اینکه در این مراکز تلاش می‌شود تا از ترددهای غیرضروری مددجویان پیشگیری شود، ابراز داشت: فراهم شدن امکان ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی، بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی، امکان طراحی برنامه‌های جدید برای رفع نیازهای روز جامعه هدف از جمله اهداف مراکز «مثبت زندگی» را شامل می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه تصریح کرد: در مراکز «مثبت زندگی» اقداماتی نظیر گسترش رویکرد ارائه خدمات به‌صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره‌وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخشی مراکز غیردولتی، کاهش تصدی‌گری دولت، تقویت رویکرد اجتماع و خانواده محور و  ارتقای کیفی و کمی خدمات در بستر فناوری اطلاعات  دنبال می‌شود.

صحاف با اشاره به اینکه ثبت‌نام الکترونیکی از متقاضیان تاسیس این مراکز همزمان با سراسر کشور از امروز در این استان نیز آغاز شده است،  خاطرنشان کرد: متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط می‌توانند از روز دوشنبه 22 اردیبهشت (به مدت 15 روز) با مراجعه به سامانه صدور مجوز سازمان بهزیستی کشور به نشانی اینترنتی http://centers.behzisti.net/register درخواست خود را برای صدور مجوز تاسیس این مراکز ثبت کنند.

وی  با اشاره به ظرفیت‌ها و تعاملات بی‌نظیر استان، اظهار امیدواری کرد که تا استقبال از این امر مهم در آذربایجان‌شرقی قابل توجه باشد.

صحاف گفت: هم استانی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت مراجعه کنند.

کد خبر 17354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد