شروع به کارمجدد مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری تحت نظارت  بهزیستی

زنجان | معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان از بازگشایی مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری در سطح استان خبر داد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل نساء آقامحمدی با اشاره به نیاز جامعه به خدمات سـلامت روان به ویژه در شرایط بحرانی شیوع ویروس  کرونا و با توجه به سیاست سازمان بهزیستی جهت بازگشایی تدریجی مراکز عنوان کرد : بخشنامه نحوه فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیردولتی،   با رعایت  نکات کلیدی پیشگیری از کووید۱۹ به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ابلاغ شده است .

وی با اشاره به فعالیت  ۳۸ مرکز  و دفتر مشاوره دولتی ، غیردولتی و خط 1480  اظهار کرد : لازم است که کلیه مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی با  رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و دستورالعمل ارسالی از سوی رئیس محترم کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور جهت پیشگیری از کرونا ویروس اقدام گردد.

  وی نظافت و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل در هر شیفت کاری، رعایت فاصله حداقل یک متر بین مشاور و مراجع ، تعطیل بودن اتاق های بازی درمانی تا اطلاع ثانوی ، عدم تشکیل گروه درمانی در دفاتر ، دقت در شست و شوی دست کودکان قبل از ورود به مرکز و پس از خروج از مرکز،  ضدعفونی نمودن قطعات و ابزارهای سنجش روانی- ضدعفونی لوازم التحریر در مراکز ، همچنین استفاده از  لیوان های یکبار مصرف  در صورت نیاز از موارد بهداشتی والزامی مراکز برشمرد.

آقامحمدی بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی تاکید نمود و افزود : لازم است مراجعین بیش از یک همراه نداشته باشند همچنین کلیه پرسنل تخصصی و غیرتخصصی در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید از ارائه خدمات معاف گردیده و  از برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی تا اطلاع ثانوی در مرکز خودداری گردد .

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد : نوبت دهی به مراجعین با فاصـله زمانی بیشتری انجام خواهد شد تا مـدت زمان انتظار برای افراد کوتاه و تجمع در سالن انتظار صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه افراد در صورت نیاز به خدمات مشاوره  و روان شناختی  ، می‌توانند از چرخه خدمات روان شناختی تلفنی نیز بهره‌مند شوند، تصریح کرد: خط تلفن 1480بهزیستی همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز فعال می باشد و تماس گیرندگان می توانند از ساعت ۸ تا ۲۴تماس گرفته و از خدمات مشاوران بهزیستی بهره مند شوند .

کد خبر 17281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد