لزوم غربالگری و قرنطینۀ موقت قبل از پذیرش معتادان متجاهر

فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان خواستار اصلاح چرخه‌ی پذیرش و جمع‌آوری معتادین متجاهر شد و گفت: «معتادین متجاهر بعد از جمع‌آوری باید غربال شده و در صورت دارا بودن علائم بیماری در مراکز درمانی نگهداری و بعد از بهبودی به کمپ ماده‌ی ۱۶ منتقل شوند، همچنین در صورتی که نتیجه‌ی بررسی‌های پزشکی منفی باشد این افراد اول در قرنطینه نگهداری و سپس در کمپ ماده ۱۶ پذیرش می‌شوند ».

به گزارش فردی کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده در جلسه‌ی تخصصی – مشورتی نحوه‌ی پذیرش معتادین متجاهر در مرکز اجباری درمان اعتیاد (کمپ ماده ۱۶ ) در روزهای کرونایی بیان کرد: «در جمع‌آوری معتادین متجاهر و پذیرش آن‌ها دو رویکرد سلامت‌محور، زیباسازی شهر و حقوق شهروندی وجود دارد».
وی افزود: «رویکرد سلامت‌محور و پیشگیرانه رویکردی است که جمع‌آوری و پذیرش معتادین متجاهر را در این شرایط کرونایی نفی می‌کند».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در تشریح رویکرد شهروندی و زیباسازی شهر، گفت: «به هرحال به لحاظ رعایت حقوق شهروندان و از بُعد اجتماعی زیباسازی شهری، وجود معتادین متجاهر شایسته‌ی یک شهر نیست اما تنها به این دلیل نمی‌توان جمع‌آوری معتادین متجاهر را مثل قبل از شیوع ویروس کرونا انجام داد».
وی در تشریح وظایف بهزیستی در رویکرد سلامت اجتماعی و پیشگیرانه افزود: «ما در این رویکرد برای انجام وظایف به پیش‌شرط‌هایی نیاز داریم که این پیش‌شرط‌ها باید توسط سایر شرکا اجرا شود».
صادق‌زاده با اشاره به ضرورت رعایت اصول بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌های فیزیکی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: «در این شرایط اگر تصمیم بر جمع‌آوری معتادین متجاهر است باید چرخه‌ی جمع‌آوری و پذیرش اصلاح شود».
وی با اشاره به اصلاح چرخه‌ی پذیرش و جمع‌آوری معتادین متجاهر گفت: «معتادین متجاهر بعد از جمع‌آوری باید غربال شده و در صورت دارا بودن علائم بیماری در مراکز درمانی نگهداری و بعد از بهبودی به کمپ ماده‌ی ۱۶ منتقل شوند، همچنین در صورتی که نتیجه‌ی بررسی‌های پزشکی منفی باشد این افراد اول در قرنطینه نگهداری و سپس در کمپ ماده ۱۶ پذیرش می‌شوند »

کد خبر 17233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد