پرداخت کمک نقدی به ۱۱۵۰ خانوار پشت نوبت زیان‌دیده از کرونا

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: برای ۱۱۵۰ خانوار پشت نوبت زیان‌دیده از کرونا کمک‌های نقدی واریز شده است.

‍ به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، دکتر کرم یاری در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان  و اعضای این ستاد در سالن کنفرانس بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: بحران در هر کجا رخ دهد باید مدیریت شود در غیر این صورت خسارات آن غیرقابل جبران خواهد بود.

وی ادامه داد: یک ماه قبل از شیوع کرونا ویروس، جلسات را تشکیل دادیم و به‌طورجدی و با تخصص و علم کامل به این بحران ورود پیدا کردیم؛ از ابتدای شیوع تا چند روز اخیر یک مورد ابتلا به کرونا ویروس در مراکز شبانه‌روزی و شبه خانواده و ... بهزیستی استان نداشتیم اما متأسفانه اخیراً یک مورد مثبت در یکی از مرکز سالمندان بروجرد اعلام شده است.

یاری بیان کرد: مددجویان سازمان بهزیستی به دلیل شرایط جسمی، کهولت سن و ضعف سیستم ایمنی بدن که دارند احتمال ابتلای آنان زیاد است که ضرورت دارد این مهم را مدیریت کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: به مسئولین مؤسسات و مراکزآموزش‌های لازم را دادیم تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

وی افزود: در این شرایط کرونا ویروس ۲۵۰ هزار تومان به‌حساب هر یک از مددجویان ضایعه نخاعی و معلولین شدید و ۴۵۰ هزار تومان برای ۱۱۵۰ خانوارپشت نوبت زیان‌دیده از کرونا واریز شده است.

یاری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مهدهای کودک استان استیجاری هستند، عنوان کرد: برای حمایت از مهادی کودک پویش همدلی تشکیل دادیم و از مالکین درخواست کردیم که اجاره‌بها را تخفیف دهند یا ببخشند.

وی با بیان اینکه سامانه خودارزیابی روان‌شناختی در بهزیستی استان ایجاد و با پاسخ دادن به سوالات توسط مراجعه‌کننده، میزان استرس، اضطراب و افسردگی‌ فرد مشخص می‌شود، افزود: چنانچه نیاز باشد این افراد را به مراکز تخصصی روان‌شناختی و روانشناسی معرفی می‌کنیم.

یاری یادآور شد: برای بحران سیل درخواست ۲۰۰ میلیون تومان به ستاد بحران استان دادیم که از این مقدار ۱۰۰ میلیون تومان محقق شد.


سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: بهزیستی استان به عنوان خط مقدم مدیریت بحران باید روی موضوعات پیشگیری بیشتر تمرکز کند.

مهدی پازوکی اظهار کرد: هر زمانی از روال عادی زندگی خارج شوید بدانید دچار بحران شدید.

وی با بیان اینکه قبل، حین و بعد از بحران باید برنامه‌ریزی شود که در کشور ما حین و بعد از بحران را برنامه‌ریزی می‌کنیم اما برای قبل از آن هیچ برنامه‌ای نداریم، گفت: از ۳۳ بحران طبیعی که در تمام کشور رخ داده است ۲۴ مورد آن در لرستان اتفاق افتاده است و ضرورت دارد که تدابیر اساسی لحاظ کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه در قانون‌ستاد بحران کشور به سرفصل پیشگیری بیشتر از مابقی سرفصل‌ها دقت شد، افزود: روی بحث پیشگیری تاکید فراوان شده است.

پازوکی عنوان کرد: در بهزیستی لرستان نیز باید روی بحث پیشگیری و آموزش بسیار تاکید و دقت شود.

وی اظهار کرد: در بخش پیشگیری در سال گذشته همکاران بهزیستی سبب شدند تا مقام سوم کشوری را در حوزه مدیریت بحران کشور کسب کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با تاکید براینکه امسال بیشترین اعتباراتی که امسال اختصاص خواهد یافت موضوع پیشگیری است، اظهار کرد: ضرورت دارد که همکاران بهزیستی استان بیش از پیش روی این موضوع کار کنند.

پازوکی با اشاره به مدیریت واکنش‌های روانی توسط بهزیستی گفت: باید در این راستا روی آموزش‌های قبل از حادثه کار شود و به ما پیشنهاد دهید تا روی سرفصل اعتبارات آن کار کنیم.

پازوکی گفت: بحث کرونا ویروس نیر باعث شد خیلی از موضوعاتی که باید به آن می‌پرداختیم غافل ماندیم و سیل سبب شد کمتر روی پیشگیری تمرکز کنیم.

وی اظهار کرد: چنانچه موضوع پیشگیری را لحاظ می‌کردیم شاید شاهد هزینه‌های هنگفت در حوزه درمان نبودیم.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان عنوان کرد: در کشور با شیوع کرونا ویروس میلیاردها تومان هزینه شده و گفته می‌شود موج دوم آن با علائم جدیدتری در راه است.

پازوکی گفت: یکی از مواردی که در سند راهبردی ستاد مدیریت بحران به آن تاکید شده توجه به سمن‌هاست که باید به این سازمان‌های مردم نهاد آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

کد خبر 17211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد