پذیرش جدید در مراکز شبانه بهزیستی اصفهان ممنوع است 

سخنگوی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: پذیرش نداشتن مراکز بهزیستی استان کاملاً بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های موجود است و حتی بیمارانی که به طور درازمدت در مراکز شبانه ساکن بودند و تنها برای چند روز به مرخصی رفته و بازگشته‌اند هم در ایام شیوع کرونا از اسفندماه تاکنون پذیرش نشده‌اند.

محمدرضا عسکریان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پذیرش موارد جدید در مراکز بهزیستی، اظهار کرد: پذیرش‌ نکردن‌ها در مراکز شبانه بهزیستی استان کاملاً بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های موجود است.

وی با تاکید بر اینکه در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی پذیرش افراد جدید به دلیل شیوع بیماری کرونا ممنوع است، افزود: حتی بیمارانی که تحت پوشش بهزیستی بودند و به طور مستمر و درازمدت در مراکز شبانه ساکن بودند و تنها برای چند روز به مرخصی رفته و بازگشته‌اند هم در ایام شیوع کرونا از اسفندماه تاکنون پذیرش نشده‌اند.

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: تا زمانی که بیماری کرونا با این وضعیت وجود داشته باشد و اجازه پذیرش بیماران جدید توسط ستاد کرونا در مراکز شبانه بهزیستی شامل سالمندان، معلولان و غیره صادر نشود خانواده‌ها باید مسئولیت نگهداری از این افراد را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه در موارد بسیار محدود و اضطراری پذیرش تنها با دستور مقام قضائی انجام می‌شود، اظهار کرد: در این موارد اندک هم قبل از پذیرش دانشگاه علوم پزشکی آزمایش‌های متعدد لازم را برای فرد موردنظر انجام می‌دهد و باید تائیدیه آنها ضمیمه حکم قاضی باشد تا بهزیستی پذیرش را انجام دهد که تاکنون بیشتر از یک یا دو مورد محدود آن هم با شرایط کاملاً خاص نبوده است.

عسکریان زاده با بیان اینکه تمام دستورالعمل‌های بهداشتی باید در مراکز بهزیستی رعایت شود، گفت: این موارد محدود که با حکم قضائی بودند و حتی سلامت آنها توسط دانشگاه علوم پزشکی تائید شده بود برای دو هفته در محل جداگانه‌ای به صورت قرنطینه قرار گرفتند و پس از بررسی دوباره سلامت آنها، وارد مرکز شدند.
 

کد خبر 17205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد