مالکان ۱۳۰۰ مهد کودک اجاره بهای خود را بخشیدند

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از بخشش اجاره بهای هزار و ۳۰۰ مهدکودک در سراسر کشور خبر داد و گفت: مالکان هشت و نیم درصد مهدهای کودک کشور در طرح «پویش همدلی» شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، سعید بابایی، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از افرادی که در طرح «پویش همدلی» ویژه مهدهای کودک مشارکت کرده‌اند، جمع‌بندی میزان مشارکت مالکان ملک مهدهای کودک در این طرح را تا پایان فروردین‌ماه، اعلام کرد.

وی گفت: طبق گزارش‌های دریافتی در برخی استان‌ها شخص مدیرکل اقدام به تماس به مالکان برای بخشش یا تخفیف اجاره‌بهای ماه‌های کرونایی کرده است. این امر با علم به تمام مشغله‌های مدیرکل یک استان ارزشمندتر می‌شود.

بابایی اضافه کرد: استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، فارس و بوشهر در تعداد مهدهای مشارکت کننده در این طرح پیشتاز هستند. البته قطعاً این میزان مشارکت تنها متناظر به اعلام داوطلبانه مالکان نیست و استان‌هایی که آمار بالاتری دارند مسلما با مشارکت کارشناسان استان و شهرستان‌ها و نظر ویژه مدیرکل و معاون امور اجتماعی استان این مسئله محقق شده است.

وی اعلام کرد: تا این لحظه ۱۳۰۰ مهدکودک از ۱۵هزار مهد مشمول بخشش مالکان شده‌اند یعنی نزدیک به ۸.۵ درصد مهدهای کودک سراسر کشور و میزان عددی این بخشش مبلغی معادل ۱۵ میلیارد ریال است. ۱۵ میلیارد ریال کمک به مهدهای کودک فقط با مشارکت مردمی و بدون صرف اعتبارات دولتی.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت‌ماه زمان داریم تا این کار خیر را به فرجام نهایی برسانیم، اعلام کرد: هر جا مردم را به کمک بطلبم و مسئله را به خوبی برای آنان تشریح کنیم و شفاف باشیم، خواهند شتافت.

مالکان 1300 مهد کودک اجاره بهای خود را بخشیدند

کد خبر 17200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =