ساماندهی 600 معتاد متجاهر در تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران اعلام کرد که از بین ۶۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شده فقط تست کرونا چهار نفر مثبت شده است .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امین شاهرخی، درباره جمع آوری معتادان متجاهر در استان تهران، اظهار کرد: از اول اسفند تا فروردین ماه امسال طرح جمع آوری ۶ هزار معتاد متجاهر را داشتیم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای این طرح متوقف شد.

وی بیان کرد: همچنین مدت ۶ ماهه نگهداری معتادان در مراکز ماده ۱۶ به اتمام رسید و آن‌ها از مراکز ترخیص شدند، به صورتی که تنها گزارش خروجی از مراکز را داشتیم و هیچ ورودی جدیدی نداشتیم به همین دلیل تعداد معتادان متجاهر در سطح شهر افزایش پیدا کرد و نارضایتی‌های عمومی را به همراه داشت.

شاهرخی گفت: جلسات متعددی در کمیته درمان ستاد مبارزه با موادمخدر، استانداری تهران و کمیته ماده ۱۶ کشوری تشکیل شد و مصوبات خوبی در کمیته ماده ۱۶ کشوری به تصویب رسید که مقرر شد با کنترل و رعایت ضوابط بهداشتی و با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا طرح جمع آوری معتادان متجاهر مجدد آغاز شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر همانند گذشته، اما با ملاحظات خاصی قرار شد اجرا شود، افزود: مقرر شد که برای جلوگیری از تجمع معتادان، میزان جمع آوری را روزانه کاهش دهیم و به جای جمع آوری ۵۰۰ الی هزار معتاد از سطح شهر فقط روزی ۱۰۰ معتاد جمع آوری شود.

وی ادامه داد: مراکزی را به عنوان مرکز قرنطینه شماره یک انتخاب کردیم یعنی معتادان بعد از جمع آوری وارد این مرکز شوند و ۲ تست از آن‌ها گرفته شود یک تست که مانند گذشته، تست اعتیاد و تست دومی، تست کرونا بود و تست اعتیاد را بهزیستی و تست کرونا را وزارت بهداشت انجام دهد و پس از تست معتادان ۱۴ روز در این مرکز نگهداری می‌شوند و اگر علائم کرونا داشتند و تست کرونایشان مثبت شد به مرکز قرنطینه شماره ۲ (مرکزماده ۱۶ کووید ۱۹) با ظرفیت ۱۵۰ نفر که یکی از مراکز سپاه پاسداران در سرخه حصار است برای درمان فرستاده شوند اما اگر کرونا نداشتند به مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ فرستاده می‌شوند.

شاهرخی اضافه کرد: از هفته گذشته این طرح شروع شد و مرکز شماره یک فشافویه بود و قرار بر این بود که ۵۰۰ نفر را بعد از جمع آوری پذیرش کنند، اما بنا به دلایلی بعد از پذیرش ۲۰۰ معتاد متجاهر فشافویه اعلام کرد که آمادگی نگهداری را نداریم. بهزیستی مرکز ماده ۱۶ شفق را که آماده کرده بود که بعد از پایان قرنطینه اول در فشافویه معتادان به این مرکز فرستاده شوند، اما بعد از اعلام عدم آمادگی فشافویه ما مرکز شفق را برای قرنطینه شماره یک آماده کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در طول یک ماه جمع آوری هزار معتاد متجاهر را پیش بینی کرده بودیم، تصریح کرد: در طول دو هفته طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده ۵۰۰ نفر را قرار بود جمع آوری کنیم که این دو هفته با موفقیت انجام شد و ۲۰۰ نفر را در فشافویه و ۴۰۰ نفر از معتادان متجاهر بعد از جمع آوری وارد مرکز شفق شدند و در واقع ۱۰۰ نفر بیشتر از پیش بینی ما جمع آوری و پذیرش شد.

وی افزود: مرکز سروش نیروی انتظامی و مرکز خاوران شهرداری تهران دو مرکز دیگری که قرار است بعد از جمع آوری معتادان متجاهر به عنوان مرکز قرنطینه شماره یک از آن استفاده شود، برای یک ماه اول از این دو مرکز استفاده می‌کنیم و برای ماه دوم سپاه پاسداران یک مرکز با ظرفیت ۸۰۰ نفری را آماده و تحویل می‌دهد که به عنوان مرکز ماده ۱۶ از آن استفاده می‌شود یعنی معتادانی که کرونا نداشتند از مراکز فشافویه، شفق، سروش و خاوران مرخص شده و وارد مرکز آماده شده سپاه می‌شوند.

شاهرخی افزود: از بین ۶۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شده فقط تست کرونا چهار نفر مثبت اعلام شد که به مرکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ سپاه در سرخه حصار منتقل شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در روزهای آینده ۳۰۰ نفر دیگر جمع آوری می‌شوند که به مرکز خاوران شهرداری فرستاده می‌شوند.

کد خبر 17196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد