کمک ۴ میلیارد تومانی خیران آذربایجان‌ شرقی

دکتر فرگل صحاف سرپرست اداره کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و برگزار نشدن مراسم افطاری ماه رمضان، برای جذب مشارکتهای مردمی کمپین همدلی مومنانه راه اندازی و اطلاع رسانی های لازم به تمام خیران از طریق انتشار پوستر ، نصب بنر و اطلاع رسانی از طریق رسانه های گروهی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان ، وی افزود : از طریق ترغیب و تشویق خیران برای اهداء هزینه ضیافت افطار رمضان به گروههای نیازمند زیر پوشش توانستیم در ۱۰ روز نخست ماه رمضان کمک های نقدی ، غیر نقدی و خدماتی به ارزش ۴ میلیارد تومان جمع آوری کنیم.

صحاف اضافه کرد : از این رقم ۱۲۰ میلیون تومان کمک نقدی و حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز کمک های غیر نقدی مردم مومن و خیر استان به بهزیستی است.

وی گفت : ارزش هر یک از بسته های غذایی و جیره های خشکی که به گروههای نیازمند زیر پوشش این اداره کل اهدا شده به طور میانگین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: با اجرای این کمپین خیران توانستند به نیات خود عمل کرده و به جای یک وعده غذایی با دادن بسته های غذایی چند وعده غذایی اقشار نیازمند را تامین کنند.

وی افزود : ۱۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی از خدمات مستمر و غیر مستمر اداره کل بهزیستی استان بهره مند می شوند.

صحاف همچنین با اشاره به اینکه ۵۰۰ مهد کودک شهری و ۵۰۰ مهدکودک روستایی در استان وجود دارد گفت : با شیوع ویروس کرونا مهد کودک ها جزو مشاغل زیان دیده به شمار می روند از این رو از مالکان مهدها در خواست کردیم تا از دریافت اجاره بها خود داری کنند.

وی ادامه داد: صاحبان ۱۴۶ مهدکودک دولتی و غیر دولتی اجاره بها دریافت نکردند.

کد خبر 17180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد