در رسانه| مهدهای کودک چهارمحال و بختیاری بدون حضور کودکان بازگشایی شد

شهرکرد- ایرنا- معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری از بازگشایی مهدهای کودک استان بدون حضور کودکان بر اساس بخشنامه ابلاغی بهزیستی کشور خبر داد.

جواد نجفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور، تنها بخش اداری مهدهای کودک این استان بازگشایی شدند و پذیرش کودکان در مهدهای کودک مجاز نیست.

وی گفت: در زمان باز بودن مهدهای کودک، ثبت‌نام کودکان برای سال تحصیلی آینده و دوران پس از کرونا انجام می‌شود.

به گفته وی، ضدعفونی کردن مهدکودک، ایجاد تمهیدات بهداشتی لازم، هماهنگی ارائه آموزش‌های مجازی و آموزش پرسنل قبل از آغاز فعالیت،  از اهداف بازگشایی مهدهای کودک بدون حضور کودکان است.

نجفی، با بیان اینکه در زمان بازگشایی مهدهای کودک تنها دوسوم نیروی اداری می‌توانند در مراکز حاضر باشند، افزود: پذیرش کودک در مهدهای کودک با تصمیم ستاد ملی کرونا است و در صورت مشاهده تخلف در زمینه پذیرش کودک در مهدهای کودک، بهزیستی استان و شهرستان با متخلفان برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۳۶۰ مهدکودک با حضور ۱۰ هزار کودک زیر نظارت بهزیستی استان فعال بود.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس، توصیه می‌کنند.

کد خبر 17146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد