۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
نشست شورای زکات گیلان

صبح روز هجدهم اردیبهشت ماه نشست شورای ذکات با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ،اهرابی مدیر کل کمیته ی امداد و دبیر شورای زکات گیلان ، حجت الااسلام نادم مسئول روابط عمومی بهزیستی گیلان و اعضای شورای شورای ذکات در محضر آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد .

نماینده ولی فقیه در نشست شورای زکات گیلان در رشت به تشریح آثار پرداخت زکات در جامعه و نقش آن در حمایت از نیازمندان و مبارزه با فقر پرداخت و گفت: اگر ظرفیت‌های حقیقی پرداخت زکات در مناطق شهری و روستایی استان شناسایی شود، روند دستگیری از فقرا و نیازمندان با توان بیشتری عملی شده و علاوه بر اجرای احکام الهی، گامی اثر گذار در جهت توسعه ی عدالت اجتماعی ست.
آیت الله فلاحتی ارتقاء فرهنگ زکات در جامعه را مستلزم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دانست و نقش دستگاه‌های فرهنگی - رسانه ایی کشور بویژه صداوسیما را در رسیدن به این هدف مهم قابل توجه دانست.
وی همچنین بر ضرورت نقش آفرینی مجدانه ی روحانیان بویژه روحانیان طرح هجرت استان برای فرهنگ سازی در مناطق روستایی و آموزش و اطلاع رسانی جامعه ی هدف در روستاها تاکید کرد و گفت: مجموعه ی این کارکردهای فرهنگی، زمینه ی تعامل و همدلی دست اندرکاران اجرای این حکم الهی را با ارکان مختلف مهیا کرده و در پی آن روند بهره گیری طبقات نیازمند از توان اقتصادی و مالی حوزه های مستعد را تسریع     می کند.
اهرابی مدیر کل کمیته ی امداد و دبیر شورای زکات گیلان نیز در گزارشی مقدار زکات جمع آوری شده ی استان در سال 98 را در سه حوزه ی زکات فطریه، مستحبی و واجب بیش از 180 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رقم برای امور خیر و نوعدوستانه از قبیل تهیه ی جهیزیه ی 46 نوعروس مستحق، تامین هزینه ی درمان هزارو 812 بیمار نیازمند، هزینه ی تحصیل هزارو 331 دانش آموز و دانشجوی کم توان، کمک به آزادی 35 زندانی ناتوان از پرداخت دیه، ساخت و ترمیم 76 واحد مسکن محرومان و کمک معیشتی حدود 66 هزار خانوار هزینه شده است.
حجت الاسلام آزمایش مسئول شورای زکات کمیته ی امداد گیلان نیز با بیان اینکه هر سال سهم زکات استانها در یک تصمیم سراسری مشخص می شود افزود: امسال نیز برای گیلان سهم زکات 400 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده که تحقق این رقم مستلزم تایید و همکاری مجموعه ی دست اندرکاران استانی و شهرستانی ست.
در ادامه ی این نشست مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد نظرات خود را در خصوص راههای افزایش جمع آوری زکات و ترویج این فرهنگ خداپسندانه در جامعه ی ارائه کردند.

کد خبر 17129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد