در رسانه| مهدهای خراسان‌رضوی کودک پذیرش نکرده‌اند

«هیچ مهدکودکی در خراسان‌رضوی مرتکب پذیرش کودک نشده است!»، این گفته معاون بهزیستی خراسان‌رضوی است که از فعالیت برخی افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز برای نگهداری از کودکان مادران شاغل ابراز نگرانی کرده است.

غلامحسین حقدادی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در واکنش به فعالیت غیرمجاز برخی مراکز نگهداری از کودکان مادران شاغل، گفت: گزارش‌هایی دراین‌باره شنیده‌ایم که افرادی که صلاحیت ندارند یا کسانی که اگر صلاحیت هم دارند، تحت نظارت نیستند، به نگهداری کودکان اقدام کرده‌اند، اما هنوز مهدکودک دارای مجوز از بهزیستی را که مرتکب این تخلف شده باشد، نداشته‌ایم.

خودداری از سپردن کودکان در خانه‌های ناایمن
او با بیان اینکه موارد مشکوک را بازرسی کرده‌ایم و مشخص شده کودکی در مهدهای کودک پذیرش نشده است، به خانواده‌ها توصیه کرد از سپردن کودکانشان به‌صورت گروهی در خانه‌های ناامن خودداری کنند و سعی کنند در این مدت بیشتر به اقوام و افراد شناخته شده متوسل شوند. ضمن اینکه یکی از اولویت‌های دورکاری در بخش‌نامه‌ها همچنان مادران دارای فرزند زیر 6 سال هستند.

نگهداری از کودکان مادران شاغل اورژانسی است
او درباره نگرانی والدین نسبت به نگهداری کودکان مادران شاغل، تأکید کرد: این نیاز جدی را ما هم احساس کرده‌ایم و دستورالعمل‌هایی را مشخص کرده و در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار داده‌ایم تا در صورت تأیید مهدکودک‌ها به‌صورت پلکانی شروع به فعالیت کنند و حتی اگر بگوییم مسئله آموزش در این شرایط خیلی فوری نیست، اما مراقبت و نگهداری از کودکان مادران شاغل اورژانسی است.

مطالبات والدین را به ستاد منتقل کرده‌ایم
حقدادی با اشاره به بازگشایی مهدکودک‌ها برای انجام برخی امور و ثبت‌نام برای سال تحصیلی جدید، گفت: پذیرش کودک اما همچنان ممنوع است. با این حال معتقدیم باید برای درصدی از کودکان که ممکن است در شرایط آسیب‌پذیر نگهداری شوند، فکری کرد و برخی مهدها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باز شوند و در این زمینه مطالبات و نگرانی‌های والدین را هم منتقل کرده‌ایم، اما تصمیم‌گیری در این حوزه در حیطه اختیارات استان نیست و باید منتظر نتایج جلسات ستاد باشیم.

روزهای نخست اسفندماه 98 بود که در پی تعطیلی مدارس، سازمان بهزیستی نیز از پایین کشیدن کرکره مهدکودک‌ها برای حفظ سلامت کودکان در شرایط کرونایی خبر داد. حالا نزدیک به 3 ماه از غیرفعال‌شدن مهدکودک‌ها گذشته است، والدین شاغل به محل کارشان بازگشته‌اند و اخبار نگران‌کننده‌ای از فعالیت مهدهای زیرزمینی با همه دردسرهای پیدا و پنهانشان به گوش می‌رسد.

کد خبر 17105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد