پذیرش؛ تنها با حکم قضایی صورت می‌پذیرد

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان گفت: مراکز روزانه بهزیستی در راستای اجرایی کردن گام دوم فاصله گذاری اجتماعی و با توجه به ثبت اطلاعات آنها در سامانه سلامت و اخذ کد رهگیری و مجوز شروع فعالیت از ۱۵ اردیبهشت با رعایت همه موارد و شروط لازم امکان بازگشایی دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایمنا، پژمان پورشبانان با اعلام خبر شروع بکار مراکز روزانه بهزیستی، اظهار کرد: مراکز روزانه بهزیستی در راستای اجرایی کردن گام دوم فاصله گذاری اجتماعی و با توجه به ثبت اطلاعات آنها در سامانه سلامت و اخذ کد رهگیری و مجوز شروع فعالیت از ۱۵ اردیبهشت با رعایت همه موارد و شروط لازم امکان بازگشایی دارند.

وی در خصوص مراکز روزانه تصریح کرد: برای مراکز آموزشی توانبخشی، حرفه‌ای، کارگاه‌های تولیدی حمایتی و مراکز پشتیبانی شغلی ملزم هستند در بازگشایی و ادامه فعالیت تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حضور حداکثر دو سوم کارکنان مرکز در محل و یک سوم به صورت دورکاری لازم است همچنین باید برای نوبت‌دهی به توان‌خواهان برنامه‌ریزی کنند.

انجام مشاوره‌های انفرادی

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه همه مشاوره‌ها باید به صورت انفرادی انجام شود، افزود: هر گونه تجمع و تشکیل کلاس برای مراکز ممنوع است و باید آموزش در مراکز روزانه به صورت انفرادی باشد و هیچ نوع تجمعی صورت نگیرد و هر خدمتی که امکان انجام آن برای توان‌خواهان از راه دور هست قطعاً روش از راه دور اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در کارگاه‌ها و مراکز حرفه‌آموزی و پشتیبانی شغلی باید مراجعه ۱۰ درصدی توانخواهان صورت بگیرد، گفت: پیگیری تکالیف باید در فضای مجازی از طریق مربیان صورت بگیرد همچنین کلینیک‌های دولتی روان‌پزشکی بهزیستی که خدمات کاردرمانی انجام می‌دهند باید همه پروتکل‌های وزارت بهداشت را اجرایی کنند.

پورشبانان در خصوص فعالیت کمیسیون‌های پزشکی و فعالیت‌های مددکاری بهزیستی، گفت: مددکاری و توانمندسازی مددجویان و کمیسیون‌های پزشکی به دلیل داشتن ارتباطات بیشتر از شروع شیوع کرونا تا حد زیادی متوقف شده بود و به دلیل اینکه کمیسیون‌های پزشکی لازمه تائید مددجو برای ورود به چرخه بهزیستی و گرفتن خدمات است فعالیت آنها با درنظر گرفتن فاصله گذاری اجتماعی و نوبت دهی مجاز به ادامه فعالیت هستند.

وی در خصوص مراکز شبانه روزی گفت: هنوز پروتکل پذیرش‌ها در مراکز شبانه ابلاغ نشده و هنوز مقررات سختگیرانه و پذیرش نداشتن در این مراکز اجرا می‌شود و همچنان ملاقات‌ها انجام نمی‌شود و بازدیدها و بازرسی‌ها به صورت آنلاین و تصویری از این مراکز همچنان در حال انجام است و روزانه حدود ۱۰ مرکز به این شیوه بازرسی می‌شود.

فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در مراکز بهزیستی اصفهان طی روزهای اخیر

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان در خصوص تعداد بیماران مشکوک به کرونا در مراکز بهزیستی، تصریح کرد: در آخرین آمار روزهای گذشته پنج مورد مشکوک بیماری کرونا داشتیم که آزمایش دو مورد از این بیماران مثبت اعلام شد و از این دو مورد متأسفانه یک نفر فوت شد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنترل در مراکز بهزیستی با تمام توان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: پذیرش در مراکز شبانه همچنان انجام نمی‌شود و تنها با حکم قضائی در موارد افراد کارتن خواب، مجهول الهویه و یا موارد آسیب دیده آن هم به سختی پذیرش می‌شوند که این عدم پذیرش تنها به دلیل کنترل بیماری در مراکز شبانه است.

پورشبانان در خصوص تعداد مراکز شبانه روزی بهزیستی، خاطرنشان کرد: مراکز شبانه روزی استان در سه حوزه اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی ۱۶۴ مرکز است که ۶۵ مورد از آنها تنها در حوزه توانبخشی فعال هستند که شامل مراکز توانبخشی معلولان ذهنی، مراکز بیماران روانی مزمن و مراکز سالمندان است.

وی در خصوص تعداد مراکز روزانه بهزیستی در استان گفت: مراکز معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال، مراکز حرفه‌آموزی، مراکز پیش حرفه‌ای، مراکز روزانه بیماران روانی، مراکز روزانه سالمندان و مراکز جامع نابینا و ناشنوا، جز مراکز روزانه بهزیستی هستند که تعداد همه این مراکز ۱۲۸ مرکز در استان است.

کد خبر 17103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد