۴۲۰ بسته بهداشتی در محلات آسیب خیز خراسان جنوبی توزیع شد

عرب نژاد از توزیع تعداد ۴۲۰ بسته بهداشتی و آموزشی در راستای حمایت‌های روانی-اجتماعی در محلات آسیب خیز تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه حوادث طبیعی در تمام طول تاریخ با شدت و ضعف‌های متفاوت، همراه انسان بوده و هیچ جامعه ای را نمی‌توان از آنها مصون داشت، گفت: حوادث طبیعی، در سراسر جهان و بی شک در ایران، آسیب‌ها و خسارات گوناگونی را در جمعیت متاثر خود بجای می‌گذارد و دامنه پیامدهای چنین حوادثی علاوه بر مرگ و میر، نابودی و آسیب به زیر ساخت های اقتصادی، اجتماعی و انسانی به دنبال دارد و این تاثیرات مخرب می‌تواند روند روبه رشد توسعه در کشور را با تاخیر مواجه سازد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه علاوه بر خسارات فیزیکی و اقتصادی ناشی از حوادث طبیعی و انسان ساخت، آسیب‌های روانی و اجتماعی پس از حوادث نیز مهم و قابل توجه است، افزود: ضربه‌های روانی ناشی از حوادث در افراد ، مشکلات و عوارض روانشناختی ایجاد کرده و با طیفی از واکنش ها، پاسخ و اختلالات هیجانی- عاطفی، روان تنی و رفتاری همراه است.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت‌های روانی- اجتماعی بهزیستی در بلایای طبیعی و انسان ساخت و حوادث اضطراری، تصریح کرد: این طرح به عنوان یک اقدام داوطلبانه و اجتماع محور، ضمن شناساندن مخاطراتی که جوامع را تهدید می کنند، با جلب توجه، جذب و هدایت مردم و دیگر گروه های ذینفع، در دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از سال 1384 طراحی و پیاده سازی شده است.

عرب نژاد با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل بحران ناشی از کرونا ویروس اعتباراتی به مبلغ 120 میلیون ریال در اختیار 21 تیم محب فعال استان قرار گرفت، عنوان کرد: در این راستا بسته های بهداشتی و بروشور راه‌های کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا در محلات آسیب خیز شهرستان‌های استان با کمک تیم‌های محب توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: تاکنون تعداد 420 بسته بهداشتی و آموزشی در راستای حمایت‌های روانی-اجتماعی در محلات آسیب خیز تحت پوشش بهزیستی استان توزیع شده است.

کد خبر 17066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد