نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بامدیرکل بهزیستی استان البرز دیدار کرد

صبح امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت دکتر« فاطمه مقصودی »نماینده مردم بروجرد درمجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل بهزیستی استان البرز با دکتر «اسدالله حیدری » مدیر کل بهزیستی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، صبح امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت دکتر فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد درمجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل بهزیستی استان البرز با دکتر اسدالله حیدری مدیر کل بهزیستی استان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل بهزیستی در این دیدار گزارش مبسوط و جامعی از عملکرد بهزیستی در حوزه های تخصصی ارئه داد و همچنین به تشریح فعالیتها و عملکرد بهزیستی و نحوه خدمت رسانی به احاد جامعه پرداخت.

این دیدار که با هدف بررسی مشکلات مددجویان و آسیبهای اجتماعی کشور انجام پذیرفت دکتر حیدری از مسائل و مشکلات فرارو و محدودیت منابع و اعتبارات سخن گفت و با اشاره به مهاجرپذیری استان البرز ، اظهار کرد: این مهم بر میزان آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است و جدی‌ترین مسئله مهاجرت این است که افراد فرودست جامعه از اقصی نقاط کشور از جمله استانهای جنوبی و غربی خصوصا استان لرستان به دلیل فقر ،بهداشت ،معیشت و در جستجوی شغل به این استان مهاجرت می‌کنند که در صورت مهیا بودن شرایط در استان مبدا ماندگار میشوند و تن به مهاجرت و مشکلات پس از آن نمیدهند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه البرز در مسیر ترانزیت قرار دارد، گفت: این معبر ترانزیت بودن، تبعاتی برای استان البرز به همراه داشته و از عوامل اثرگذار در ایجاد آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: بهزیستی به‌عنوان یک دستگاه متولی سلامت اجتماعی بیشتر مبتنی و متکی بر حضور مردم در کنار دستگاه‌های حمایتی و درصحنه‌های اجتماعی است و راه غلبه بر آسیب‌های اجتماعی مشارکت گسترده و حضور مردم در کنار متولیان و مسئولان جامعه است.

مدیرکل بهزیستی افزود : هم‌جواری با تهران و اجرای طرح‌های ضربتی توسط دستگاه‌های مختلف که باعث سرریزشدن بخشی از آسیب‌های اجتماعی پایتخت به کرج می‌شود ازجمله عواملی است که موجب شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی و افزایش حاشیه‌نشینی در اطراف کرج و به‌تبع آن گسترش آسیب‌های اجتماعی در این کلان‌شهر شده است.

وی در پایان گفت : امیدواریم با همدلی و پیگیریهای مجدانه و ارزشمند نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، این موانع و مشکلات مرتفع شود.

دکتر فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تصدیق مسائل مطرح شده توسط مدیرکل بهزیستی استان از اعلام آمادگی برای فعالیت های بیش از پیش جهت طبقات فرودست جامعه علی الخصوص مددجویان بهزیستی در مجلس آینده خبر داد و گفت: بزودی در تدارک جلسه با دکتر قبادی دانا معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور می باشم تا موضوعات مختلف مددجویان بهزیستی وهمچنین مسایل مختلف و آسیبهای اجتماعی کشور بررسی و راهکارهای لازم اندیشیده شود.

وی تاکید کرد بهزیستی البرز نسبت به ارائه خدمات بیش از پیش به مددجویان مهاجر از استان لرستان عنایت ویژه ای داشته باشد و زمینه بازگشت این افراد به استان مبدا را فراهم نماید.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود : امیدوارم با تداوم این جلسات و سلسله نشست‌های تخصصی این مهم عملیاتی و اجرایی شود تا بتوانیم خدمات مطلوب تری به مردم شریف کشور عزیزمان داشته باشیم.

دکتر فاطمه مقصودی در پایان این دیدار ضمن تقدیر از ارائه خدمات مطلوب و عملکرد مثبت بهزیستی البرز با مدیریت دکتر حیدری آرزوی موفقت های روز افزون برای این اداره کل و کارکنان خدومش نمود.

کد خبر 17045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد