اختصاص ۶۰ سفر رایگان به افراد دارای معلولیت در مشهد

براساس مصوبه امروز شورای شهر مشهد، ۶۰ سفر رایگان در ماه با حمل‌ونقل عمومی به معلولان شدید و خیلی شدید تعلق می‌گیرد.

بتول گندمی، امروز ۱۵ اردیبهشت ماه، در نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، در خصوص این لایحه، اظهار کرد: ۶۰ سفر رایگان را در مهرماه سال ۹۸ مصوب کردیم که بخش بزرگی از خانواده معلولان را حذف کرده بودیم. این طرح قصد دارد، این نقیصه را رفع کند. قانون تکلیف کرده ما سفرها را برای معلولان شدید در نظر گرفته و بار مالی آن را از وزارت کشور بگیریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بیان کرد: تعداد معلولان شدید ما در شهر مشهد ۲۷ هزار و ۸۰۲ نفر است که مبلغ یارانه برای این ۶۰ سفر ۱۴ میلیارد تومان می‌شود، معلولان خیلی شدید نیز ۷۸۷۱ نفر هستند که بار مالی آن ۴ میلیارد تومان است. بر اساس مصوبه اصلاحی تکلیف می‌کنیم  که ۱۸ میلیارد تومان به بخش یارانه‌ای شهرداری اضافه شود که با توجه به مصوبه قبلی بار آن کمتر است.

در متن این مصوبه آمده است:

«ماده واحده اصلاحی: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان، بند ۲۷ منشور حقوق و مسئولیت‌های شهرنشینی شهر مشهد، ایجاد رفاه برای معلولان و تسهیل در ارایه خدمات حمل و نقل عمومی درون‌شهری (اتوبوس و قطارشهری) به ایشان، برای هر فرد با معلولیت درجه شدید و خیلی شدید، تعداد ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور نماید.»

کد خبر 16993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد