بوشهر |دیر |معلولان الگوی همت و سخت کوشی جامعه هستند

بوشهر|دیر| رییس بهزیستی شهرستان دیر : معلولان بهزیستی شهرستان در زمینه ورزشی و هنری استعداد خوبی دارند

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از دیر ،فرماندار دیر معتقد است که عشق و علاقه معلولان به کار و تلاش جای معلولیت خود را گرفته و آنان در زمینه‌های مختلف الگوی اراده، سخت کوشی و تلاش هستند.

کریم علی حسنی  در دیدار صمیمی با تشکل‌های معلولان شهرستان دیر به مناسبت هفته بهزیستی افزود: نگاه دولت این نیست که خدمات، بهزیستی محور باشد بلکه باید خدمات بهزیستی به سمت و سوی جامعه محور پیش برود.

وی یادآورشد: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های موجود شهرستان در زمینه‌های ورزشی و هنر به معلولان کمک شود.

فرماندار دیر گفت: امسال آموزشگاه استثنایی در شهر دیر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و می‌تواند فضایی مناسبی برای جامعه هدف بهزیستی باشد.

علی حسنی افزود: افزایش یارانه‌ها، توجه به مسکن مددجویان، پرداخت شهریه‌های دانشجویی از خدمات دولت به جامعه هدف بهزیستی است.

وی گفت: امسال در کمیته برنامه ریزی ۳ میلیارد ریال به بازسازی آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته است و راه اندازی کمپ اعتیاد و مرکز ان ای در شهرستان در دست بررسی قرار دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیر گفت: ۲ هزار و ۲۱۰ معلول مستمری بگیر از حمایت بهزیستی برخوردار هستند که در دولت تدبیر و امید مستمری بگیران افراد معلول بصورت ماهانه به ۲ میلیارد و ۵۲۴ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافته است که این رقم نسبت به سال گذشته ۶ برابر شده است.

محمد کرمی افزود: معلولان بهزیستی شهرستان در زمینه ورزشی و هنری استعدادهای خوبی دارند طوری که سال گذشته هشت مقام برتر استانی، کشوری و منطقه‌ای در زمینه ورزش دو میدانی و هنر تئاترکسب کردند.

وی گفت: همچنین سال گذشته بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی و روستایی پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی دیر افزود: طرح مانا، مجوز کمپ ترک اعتیاد و تفاهمنامه با هواشناسی، شناسایی کودکان کار، فعالیت اورژانس اجتماعی، مشاوره ژنتیکی از خدمات این اداره است.

وی گفت: بهزیستی شهرستان در اندازه وسع و بضاعت خود کمک ورزش و هنر معلولان می‌کند اما در حال حاضر تیم سه نفره دومیدانی معلولان شهرستان برای انجام مسابقه در آستانه اعزام به خارج کشور هستند که نیاز به کمک مالی دارند.

کد خبر 1697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد