معلول مشهدی آثارش را به مدافعان سلامت اهدا کرد

ملیحه بنائیان، معلول جسمی حرکتی شدید مشهدی، آثار نقاشی خود را به مدافعان سلامت در بیمارستان امام رضای مشهد اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، صبح امروز ملیحه بنائیان، معلول جسمی حرکتی شدید مشهدی، آثار نقاشی خود را در حضور معاون امور توانبخشی بهزیستی استان به پرستاران و پزشکان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اهدا کرد.

در این مراسم، دکتر مسعود فیروزی، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:علی رغم جمعیت بسیار زیاد استان، در رابطه با ویروس کرونا،خوشبختانه اوضاع شهر از کنترل خارج و بحرانی نشد.

وی افزود:ملیحه بنائیان، معلول جسمی حرکتی بسیار شدید و از هنرمندان تحت پوشش بهزیستی استان خراسان رضوی که هرسال تابلوهای خود را در مراسم گلریزان آزادی زندانیان اهدا می کرده، امسال تصمیم گرفته است با توجه به تلاش و زحمات بی دریغ کادر درمانی استان در مقابله با بحران کرونا، این تابلوها را به مدافعان سلامت اهدا کند.

فیروزی تصریح کرد: این نقاشی ها بسیار هنرمندانه است و تا به امروز نزدیک به 100جایزه در جشنواره های داخلی و بین المللی دریافت کرده اند و از نظر هنری دارای ارزش بسیار زیادی است. وقتی این تابلوها توسط یک معلول جسمی حرکتی شدید با تمام محدودیت هایی که دارد کشیده شده ، نشان می دهد چه تلاش زیادی برای این تابلوها به کار رفته است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت:126هزار معلول تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که از این تعداد 6هزار معلول جسمی حرکتی،‌سالمند و ایزوله در 90مرکز شبانه روزی استان مقیم هستند و با تلاش همکارانمان در مراکز شبانه روزی شاید تعداد مبتلایان به کرونا در این مراکز به انگشتان دست هم نرسد.

وی عنوان کرد: در 5ماهه پایانی سال 98،‌میانگین افراد فوتی در مراکز در مقایسه با اسفند و فروردین 99 که همزمان با اپیدمی کرونا بوده 10نفر در ماه کمتر شده که نشانگر جدیت بیشتر در مراقبت ها،بهداشت،اقدامات و کنترل های بهداشتی و درمانی بوده است.

کد خبر 16959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد