شرایط بازگشایی مراکز روزانه بهزیستی مازندران تشریح شد

بیست و ششمین جلسه ستاد پیشگیری از بیماریهای واگیردار (کرونا) بهزیستی مازندران بصورت ویدئو کنفرانس با روسای ادارات بهزیستی شهرستان ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی وضعیت مطلوب گروه های هدف در بحران کرونا را نتیجه تلاش و فعالیت های کلیه همکاران ادارات،مربیان و پرسنل مراکز  استان در حوزه پیشگیری، کنترل و مدیریت بحران کرونا دانست و گفت : شایسته است تا در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های  نظارتی اهتمام و دقت روزهای نخست را حفظ نمایید.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه در خصوص آغاز فعالیت مراکز روزانه بهزیستی افزود :   ضمن رعایت تمامی آیین نامه های بهداشتی و بخشنامه های اجرایی  که از سوی کمیته پیشگیری ابلاغ شده است، ضروریست تا  نسبت به نقطه گذاری فیزیکی برای رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کامل سطوح، غربالگری مراجعین و ارجاع موارد مشکوک به مراکز درمانی  و پذیرش مراجعین در برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده دقت نظر کافی لحاظ شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با تاکید بر پرهیز از مشاوره گروهی در  مراکز روزانه  تصریح کرد : در اقدامات  حمایتی، ارتباطات بصورت تلفنی انجام شده  و در صورت نیاز به مداخله فوری، تمامی موارد لازم برای حفظ بهداشت فردی مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد : در فعالیت های اورژانس اجتماعی  الویت با مداخله در محل بدون پذیرش مراجعین در مراکز میباشد.

دکتر گوهردهی خواستار حداقل پذیرش در مراکز روزانه توانمندسازی بر اساس حضور فیزیکی خدمات گیرندگان شد و خاطرنشان کرد : حداقل ۲۰ دقیقه فاصله زمانی برای تهویه و ضدعفونی محل در  مشاوره های فردی حضوری درنظر گرفته شود.

وی درتشریح شرایط بازگشایی مراکز روزانه آموزشی توانبخشی و توانمندسازی معلولین  گفت : الویت اقدامات بر پایه آموزش از راه دور  است و برگزاری هرگونه کلاس بصورت تجمعی اکیدا ممنوع میباشد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک تصریح کرد : به هیچ وجه مهدهای کودک مجاز به پذیرش کودکان در محل نمی‌باشند و صرفا برای ثبت نام،  آموزش مربیان و ارائه خدمات  آنلاین حق حضور در مهدهای کودک را دارند.

دکتر گوهردهی افزود : با پیگیری های ریاست محترم سازمان بهزیستی مهدهای کودک در فهرست  مشاغل آسیب دیده از کرونا  قرار گرفتند و  در این راستا از برخی معافیت ها و تسهیلات کم بهره برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به پیوستن بهزیستی به پویش همدلی برای بخشش اجاره بهای مهدهای کودک خاطر نشان کرد : بر اساس تصمیم ریاست محترم سازمان بهزیستی، تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی که در ساختمان‌های دولتی مستاجر هستند از معافیت پرداخت  اجاره بها  برخوردار شدند.

کد خبر 16927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد