۴ هزار و ۷۹ بسته بهداشتی توسط پایگاههای سلامت اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی توزیع شد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 4 هزار و ۷۹ بسته بهداشتی توسط پایگاه‌های سلامت اجتماعی در محلات آسیب‌خیز و کم‌برخوردار استان توزیع شده است.

علی عرب نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین برای کمک و حمایت از این گروه‌های توانمند مبلغ  یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال، به پایگاه‌های سلامت اجتماعی تخصیص یافته تا صرف فعالیت‌های لازم و مورد نیاز در راستای حفظ و ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار  شود.  

 وی تعداد همیاران فعال در ۱۰ پایگاه سلامت اجتماعی خراسان جنوبی را ۱۶۲ نفر اعلام کرد که در قالب ۱۴ گروه فعالیت می‌کنند.  

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: این همیاران فعال همچنین ۲۱ محله آسیب خیز سطح استان را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردند.

وی آموزش در فضای مجازی را یکی از برنامه‌های تعریف شده در کارکرد پایگاه‌های سلامت اجتماعی ذکر کرد و افزود: سه پایگاه تاکنون بحث آموزش در فضای مجازی را شروع کرده و دنبال می‌کنند تا از این طریق آگاهی‌های لازم به جامعه هدف برسد.  

عرب نژاد گفت: ۲ پایگاه سلامت اجتماعی خراسان جنوبی نیز در بحث تولید اقلام بهداشتی ورود پیدا کرده‌اند که تاکنون موفق به تولید و توزیع ۱۵ هزار ماسک و ۳ هزار و ۵۰۰ گان شده‌اند.  

وی یادآور شد: در شرایطی که ویروس کرونا باعث ایجاد فاصله فیزیکی بین انسان‌ها شده پایگاه‌های سلامت اجتماعی و همیاران داوطلب سلامت روان تلاش دارند تا از دردها و آلام انسانی و اجتماعی در جامعه بکاهند.  

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی همچنین از اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) در استان خبر داد و گفت: هدف اصلی این طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محلات، توانمندسازی خانواده‌ها و زنان دارای همسر معتاد در پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد است.  

وی افزود: با توجه به مشکلات بوجود آمده از شیوع  ویروس کرونا به لحاظ اقتصادی خانواده‌هایی آسیب‌پذیرتر شده‌اند لذا دفتر پیشگیری از اعتیاد معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان با همکاری و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد اقدام به تهیه ۲ هزار و ۲۵۹ بسته بهداشتی، غذایی و تعدادی پمفلت آموزشی با موضوعات پیشگیری از اعتیاد، مهارت ارتباط با همسر، کنترل خشم، شناخت ویروس کرونا و راههای پیشگیری از ابتلا به این ویروس و مدیریت اضطراب در شرایط بحرانی جامعه کرده است.  

عرب نژاد گفت: این بسته‌های بهداشتی، غذایی و آموزش از طریق مراجعه خانه به خانه در ۵۳ محله سطح استان توزیع شده است.

کد خبر 16905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد