بهزیستی در میدان مقابله با کرونا| از تولید روزانه 6 هزار اقلام بهداشتی تا حمایت از ۸۷۰ مددجوی آسیب‌دیده

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۱۵۰ نفر از مددجویان و توان‌یابان تحت پوشش بهزیستی استان جهت تولید اقلام بهداشتی خبر داد . گفت: روزانه ۳۰۰ عدد گان، شش هزار ماسک و سایر ملزومات بهداشتی توسط مددجویان و توان‌یابان تولید و عرضه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی علی عرب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بهزیستی طبق سیاست‌های ابلاغی و بر اساس مسؤولیت اجتماعی در هر بحران خود را با شرایط زمان همراه کرده و با تمام قوا آماده خدمت‌رسانی به مردم، جامعه هدف تحت حمایت، مراکز و مددجویان خدمات گیرنده در این مراکز و مؤسسات است.

وی از راه‌اندازی سامانه روان‌شناختی بحران کرونا در خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: افراد با مراجعه به سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، به سؤالات تخصصی پاسخ خواهند داد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این چرخه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت وتمام فرآیند خدمت به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، تصریح کرد: این سامانه به‌عنوان یکی از محورهای ارجاع به سایر سطوح خدمات تخصصی از طریق صدای مشاور 1480 و پس از آن به مراکز مشاوره تخصصی مورد نظر است.

توزیع اقلام بهداشتی بین کودکان کار

عرب‌نژاد با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در خصوص کودکان کار، مطرح کرد: طرح رایگان آموزش و اهدای اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی برای کودکان کار و خیابان جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه کودکان کار به‌دلایل متعدد در معرض آسیب و ابتلا به این ویروس هستند، بیان داشت: در این راستا تلاش کردیم که برای این گروه از جامعه بسته‌های بهداشتی تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از توزیع اقلام بهداشتی بین ۱۸۰ نفر کودک کار و خیابانی خبر داد و مطرح کرد: این بسته‌ها شامل اسپری ضد عفونی دست، اسپری ضد عفونی سطوح، دستمال کاغذی، مایع دستشویی، ماسک سه‌لایه، دستکش و تعدادی بروشور، پازل و پمفلت آموزشی است.

تولید اقلام بهداشتی توسط ۱۵۰ نفر از مددجویان

عرب‌نژاد از فعالیت ۱۵۰ نفر از مددجویان و توان‌یابان تحت پوشش بهزیستی استان جهت تولید اقلام بهداشتی خبر داد و تصرح کرد: از این تعداد، ۶۲ توان‌یاب شاغل در شرکت تعاونی تولیدی حمایتی و کارگاه‌های تولید حمایتی و ۸۸ زن سرپرست خانوار و مددجوی بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه مددجویان بهزیستی اقلام بهداشتی نظیر ماسک، محلول ضدعفونی و لباس ایزوله(گان) را تولید می‌کنند، تبیین کرد: روزانه ۳۰۰ عدد گان، شش هزار ماسک و سایر ملزومات بهداشتی توسط مددجویان و توان‌یابان تولید و عرضه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه ۹ کارگاه و واحد تولیدی هم‌اکنون تحت نظارت بهزیستی استان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: این واحدها و کارگاه‌های تولیدی در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، قاین و نهبندان قرار داشته و کالاهای بهداشتی خود را در استان توزیع می‌کنند.

کمک ۷ میلیارد ریالی خیران به بهزیستی

عرب‌نژاد از کمک هفت میلیارد ریالی خیران به بهزیستی استان از زمان شیوع کرونا خبر داد و افزود: خیران می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب 4180034541947696 بانک مرکزی  و شماره کارت بانک مرکزی 6367957079939448 برای تهیه اقلام ضروری مراکز و توان‌خواهان نیازمند جامعه هدف بهزیستی واریز کنند.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۸۷۰ مددجوی آسیب‌دیده از کرونا از حمایت‌های مالی بهزیستی خراسان‌جنوبی، بیان داشت: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان برای جبران آسیب‌های ناشی از بحران کرونا توسط سازمان بهزیستی کشور به این استان اختصاص یافت.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی در خصوص زمان واریز این مبلغ به حساب جامعه هدف، خاطرنشان کرد: بین سه تا پنج میلیون ریال تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه نقداً و به‌صورت متمرکز توسط بهزیستی کشور به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

کد خبر 16903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد