ایلام|نخستین خانه رفاه کودک و خانواده شهر ایلام افتتاح شد

نخستین خانه رفاه کودک و خانواده شهر ایلام روز دوشنبه همزمان با سومین روز از هفته بهزیستی با حضور مدیر درمان تامین اجتماعی و مدیر خدمات درمانی ایلام افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، مدیر کل بهزیستی ایلام در آئین افتتاح این مرکز که با حضور جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد توضیح داد: این مرکز برای نخستین بار در شهر ایلام تأسیس و شامل نگهداری کودکان هفت تا ۱۲ سال دختر است.

زهرا همتی ادامه داد: این مرکز با هدف ارائه خدمات مراقبتی و پرورشی از این کودکان راه اندازی و از ساعت هفت صبح تا ۲۰ در ۲ شیفت کاری فعالیت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این مرکز بعد از ساعت مدرسه برای مادران شاغلی که بعد از مدرسه و یا فصل تابستان مشکل نگهداری فرزندانشان را دارند بویژه تک فرزندان که در خانه تنها می‌مانند برنامه‌های مختلفی را اجرا و این کودکان می‌توانند تکالیف خود را نیز در این مرکز انجام دهند.
مدیرکل بهزیستی ایلام خدمات مرکز رفاه کودک و خانواده را شامل مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، فعالیت‌های فوق برنامه، اردوهای فرهنگی و تفریحی، خدمات مشاوره، مددکاری و روانشناسی به کودکان و خانواده‌های آنان و برگزاری جلسات آموزشی ویژه خانواده‌های کودکان برشمرد.
به گفته همتی، این مرکز با هدف رفاه خانواده‌ها در شهر ایلام راه اندازی و فعالیت خود را آغاز می‌کند.
یکی از مشکلات مادران شاغل نگهداری کودکانشان بعد از ساعت مدرسه است که سازمان بهزیستی با ایجاد مراکز رفاه کودک و خانواده درصدد رفع این مشکل است.
طرح ایجاد مراکز رفاه کودک و خانواده به ابتکار سازمان بهزیستی کشور سال ۹۴ بصورت آزمایشی در پنج استان کشور اجرا و امسال نیز در ایلام به محله اجرا درآمده است .

۲۲ لغایت ۲۸ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

کد خبر 1689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد