جمع‌آوری روزانه ۱۰۰ معتاد متجاهر طبق پروتکل‌های مقابله با کرونا در تهران/ نگهداری معتادان در فشافویه

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آغاز طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان تهران براساس پروتکل‌های مربوط به مقابله با شیوع کرونا گفت: براساس این طرح قرار است روزانه تا ۱۰۰ معتاد متجاهر از این استان جمع‌آوری شود. 

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این طرح از سه شنبه هفته گذشته در تهران آغاز شده است، افزود: در مصوبات کمیته مراکز ماده ۱۶ استان تهران بنا بود تا روزانه ۵۰ معتاد جمع‌آوری شوند ولی مجددا در جلسه شورای هماهنگی که باحضور استاندار تهران برگزار شد، تصویب شد تا این طرح با جمع آوری روزانه ۱۰۰ معتاد اجرا شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با این حال در روز اول طرح ۱۸۶ نفر جمع‌آوری شدند که ما از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر درخواست کردیم تا این تعداد محدود به همان ۱۰۰ نفر باقی بماند تا ادامه طرح عملی باشد.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در خصوص انجام تست ابتلای به کرونا در بین این معتادان نیز تصریح کرد: کیت تشخیصی وجود دارد، اما دانشگاه علوم پزشکی معتقد است که ممکن است لازم نباشد از همه افراد تست گرفته شود، اما تا الان موردی در مورد کمبود کیت تشخیصی نیز گزارش نشده است.

براتی سده ادامه داد: موضوعات مربوط به مکان نگهداری این افراد و غربالگری و قرنطینه آنان نیز هماهنگ شده است و در مرکز فشافویه اجرا می‌شود. براین اساس حدودا هفته‌ای بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر  جمع آوری خواهند شد و بعد از گذراندن ۱۵ روز، مرحله دوم طرح آغاز می‌شود.

کد خبر 16868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد