بدون اجازه ستاد ملی کرونا مهدهای کودک فعال نمی‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان تهران از سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا در مراکز بهزیستی این استان خبر داد و اعلام کرد: با توجه به مشکلات خانواده‌ها، پیشنهاد بازگشایی مهدهای کودک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ستاد ملی مقابله کرونا ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، امین شاهرخی، مدیرکل بهزیستی استان تهران به تشریح شرایط مددجویان بهزیستی و سهم مراکز استان تهران از آلوده شدن یک و نیم درصدی مراکز بهزیستی سراسر کشور، پرداخت و گفت: ۱۶ شهرستان در سطح استان تهران وجود دارد که از این ۱۶ شهرستان، مراکز هشت شهرستان درگیر کرونا شده‌اند.

وی ادامه داد: در شهرستان ری یک مرکز یعنی کهریزک درگیر کرونا شد که میزان آن تا حدی زیاد و نزدیک به ۱۷۰ مورد بود؛ اما در تهران ۲۹ نفر، شهر قدس ۱۸ نفر، ربات کریم یک نفر، شمیرانات ۱۰ نفر، دماوند یک نفر، شهریار سه نفر، ملارد هفت نفر و ورامین(که ۱۵۰ معلول در یک مرکز نگهداری می‌شوند) ۵۰ نفر مبتلا شدند. بر همین اساس از آمار یک و نیم درصد کشوری دو تا سه دهم درصد مربوط به استان تهران است.

شاهرخی از اعلام یک تا دو نفر مبتلای جدید در روز در مراکز بهزیستی استان تهران خبر داد و گفت: میزان ابتلا شیب نزولی پیدا کرده است. از زمان شیوع کرونا آمار مبتلایان از روزی سه نفر آغاز و به پنج، هفت، ۱۰ و ۱۴ نفر رسید و در ادامه سیر نزولی پیدا کرد و اکنون به یک تا دو نفر رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در هر مرکزی که علائم کرونا دیده شده، از همه مددجویان و کارکنان مرکز تست کرونا گرفته شده است، اظهار کرد: دستور قطعی به همه مراکز داده شده که در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک از تمام مددجویان و پرسنل تست کرونا گرفته شود تا مانع گسترش به سایر مددجویان شویم.
بدون اجازه ستاد ملی کرونا مهدهای کودک فعال نمی‌شوند

شاهرخی درباره زمان بازگشایی مهدهای کودک گفت: با بازگشایی مشاغل، والدین در نگهداری از فرزندان خردسال خود با مشکل مواجه شده‌اند. صحبت‌های زیادی در خصوص مهدهای کودک انجام و جلسات متعددی با مسئولان ستاد کرونا برگزار کرده‌ایم. پویش عدم دریافت اجاره از مهدهای کودک  نیز مطرح شد که بسیاری از مالکان از گرفتن اجاره‌بها منصرف شده‌اند. این اقدامات در حیطه مسئولیت و توان ما بود، اما زیرمجموعه فرامین ستاد ملی کرونا هستیم و نمی‌توانیم بدون تصمیم این ستاد، اجازه بازگشایی مهدهای کودک را صادر کنیم.

وی اضافه کرد: با ستاد ملی مقابله با کرونا رایزنی و پیشنهاد کرده‌ایم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از اشاعه، اجازه بازگشایی مهدهای کودک داده شود؛ این پیشنهادها به ستاد ملی ارائه شده و منتظر پاسخ هستیم.

شاهرخی در پاسخ به این سؤال که بیشترین مشکلی که با شیوع کرونا با آن مواجه شده‌اید چیست؟ بیان کرد: فشارهای روحی روانی و فشارهای اقتصادی که بر مددجویان بهزیستی وارد شده است. یکی از مسائلی که همیشه با آن مواجه بوده‌ایم این است که جامعه مددجویان بهزیستی هم از لحاظ روحی ـ روانی و هم از لحاظ اقتصادی آسیب‌پذیرتر هستند؛ به همین دلیل تمهیداتی برای رفع این مشکلات در حال حاضر و پس از پایان بحران کرونا اندیشیده شده است.

منبع: ایکنا

کد خبر 16862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد