بازگشایی بخش اداری مهدهای کودک ایلام اما بدون پذیرش کودکان

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور بخش اداری مهدهای کودک این استان می توانند بازگشایی شوند اما مجاز به پذیرش کودکان نیستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی با اعلام این خبر افزود: بازگشایی مهدهای کودک مختص بخش اداری این مراکز و جهت ثبت نام و آماده سازی برای سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی تاریخ ابلاغ بخشنامه را ۱۰ اردیبهشت ماه عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس این بخشنامه مدیر و مسوول فنی مهدهای کودک می توانند جهت ضدعفونی کردن مهدکودک، ایجاد تمهیدات بهداشتی لازم، هماهنگی ارائه آموزش های مجازی، آغاز ثبت نام سال جدید و آموزش پرسنل قبل از بازگشایی اقدام کنند.

به گفته وی، درصورت لزوم جهت انجام امور اداری مهدهای کودک حداکثر دو سوم نیروی اداری می توانند خدمات لازم را انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: در روند اجرای این فعالیت ها ایجاد فاصله فیزیکی، تهویه هوای اتاق و نوبت دهی به گونه ای باید انجام شود که از ازدحام افراد در فضای بسته جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه در حین ثبت نام، کارکنان همگی باید مجهز به ماسک و دستکش بوده و نحوه استفاده از آن را به درستی فراگرفته باشند، افزود: باید مواد ضدعفونی کننده دست در اختیار مراجعان و کارکنان مهدکودک باید قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام یادآور شد: به دلیل خطرات جانی ناشی از بیماری کووید ۱۹، مهدهای کودک به هیچوجه مجاز به پذیرش کودک نبوده و در صورت تخلف، بهزیستی استان و شهرستان با آنها قاطعانه برخورد خواهند کرد.

به گفته وی، بخشنامه های چگونگی پذیرش کودکان در صورت ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به اطلاع عموم خواهد رسید.

تا پیش از شیوع بیماری کرونا ۱۱ هزار کودک ایلامی در مهدهای کودک نگهداری می شدند.

کد خبر 16854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد