۱۰۰۰ معتاد متجاهر در یک ماه آینده جلب مراکز ماده 16 می شوند

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: در مرحله نخست این طرح که به مدت یک ماه خواهد بود یک هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری و در مراکز ماده ۱۶ بهزیستی پذیرش خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، امین شاهرخی  با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران اظهار کرد: در کارگروه ویژه‌ای که برای این مسئله در نظر گرفته شده است وظایفی برای دستگاه‌ها و سازمانهای مختلف پیش‌بینی شده است و در واقع نیروی انتظامی وظیفه جمع‌آوری، دادستانی و قوه قضائیه وظیفه ترخیص و همچنین سازمان بهزیستی  وظیفه نگهداری را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با عنایت به بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا تمهیدات ویژه‌ای برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان تهران در نظر گرفته شده و در واقع مراکز قرنطینه شماره یک و دو برای معتادان متجاهر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: برهمین اساس معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری از سطح شهر به مراکز قرنطینه شماره یک و دو ارجاع داده می‌شوند و در واقع در این مراکز از این افراد تست کرونا گرفته می‌شود و چنانچه علائمی نداشته باشد در این مراکز نگهداری و پس از گذشت دو هفته در مراکز ماده ۱۶ پذیرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار نفر ظرفیت در مراکز ماده ۱۶ بهزیستی برای پذیرش معتادان متجاهر در نظر گرفته شده است، گفت: البته در گام اول و در مدت یک ماه قرار است یک هزار نفر از این افراد جمع‌آوری و در مراکز پذیرش شوند و هر دو هفته یک بار ۵۰۰ نفر جمع‌آوری و پذیرش می‌شوند.

شاهرخی با بیان اینکه پس از گذشت یک ماه از اجرای این طرح و در مرحله دوم تعداد معتادان متجاهر افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در استان تهران اجرا می‌شود و پس از گذشت یک ماه و در مرحله بعد تعداد معتادان پذیرش شده در مراکز افزایش می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعملی را برای جمع‌آوری و پذیرش و همچنین نگهداری معتادان متجاهر ابلاغ کرده که این بخشنامه و دستورالعمل در تمامی مراکز ماده ۱۶ لازم‌الاجراست.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا زمان مدت نگهداری معتادان متجاهر از ۶ ماه به ۱۲ ماه افزایش یافته است.

شاهرخی گفت: روز گذشته نیز و در مرحله ابتدایی طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر ۱۰۰ نفر از این افراد جمع‌آوری و در مراکز بهزیستی پذیرش شدند.

منبع: تسنیم

کد خبر 16834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد