کمترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را  در معتادان خیابانی و معتادان مقیم در مراکز نگهداری بهزیستی داشتیم /تقدیر سازمان ملل از بهزیستی

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از اجرای اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی در مراکز درمانی برای معتادان خیابانی و معتادان مقیم در مراکز و تقدیر سازمان ملل ازاین اقدامات بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، مجید رضا زاده با اعلام این مطلب گفت: سازمان بهزیستی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بین معتادان از همان ابتدا در مراکز درمانی و برای کاهش آسیب، اقدامات فراوانی را انجام داده که همین امر باعث شد تا این مراکزکمترین تعداد مبتلایان را چه در معتادان خیابانی چه در معتادان مقیم در مراکزداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات با حمایت سازمان ملل متحد انجام شد افزود: در پی این اقدامات، سازمان ملل، از اقدامات سازمان بهزیستی در جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد چرا که ماعلاوه بر مردم عادی حتی به معتادین خیابانی و کارتون خوابها زمانیکه حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته نتوانستند به مردم عادی خود حتی سالمندان  و معلولین رسیدگی کنند خدمات پیشگیرانه ارایه دادیم.

رضا زاده بیان کرد: با شیوعبیماری کرونا، بلافاصله به مراکزدستورالعمل‌های لازم را در خصوص چگونگی برخورد و قرنطینه  افرادی که در این زمینه ممکن است علامت دار باشند تدوین وبراساس آن  از پذیرش افراد جدید درمراکز منع شد.

وی گفت: علاوه بر آن به همه مراکز مواد ضدعفونی کننده و آموزش‌های لازم داده شد تا علاوه بر پرسنل ومراقبین از مقیمان نیزمراقبت کنند تا هم خود و هم خانواده آنها به این بیماری مبتلا نشوند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی همچنین ادامه داد :درحوزه کاهش آسیب برای معتادانی  که در واقع در خیابان ودر پاتوق ها هستند با توجه به   ۲۵۸ مرکز روزانه و شبانه و بالغ بر ۲۵۰ تیم سیار، بیش ازسه هزار و ۲۰۰ محله پرخطر شناسایی شدند که این تیم های سیار ما علاوه بر اینکه در مراکز روزانه و شبانه  پذیرای این افراد بودند و علاوه بر ارایه خدمات کاهش آسیب و توزیع وسایل  بهداشتی مثل؛ سوزن و سرنگ آموزش‌های لازم نیزبرای اعتیاد کم خطرتر برای این افراد با آموزش‌های پیشگیری از کرونا هم در این مراکز به آنها ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین غربالگری علامتی و تب سنجی نیز برای این افراد انجام شد و این تیم ها برای آموزش به سه هزار و۲۰۰ محله پرخطر مراجعه کردن. اگر کسی علامت داشت او را تا زمان حضور کادر درمان و ارجاع به بیمارستان همراهی کردند.

وی گفت : خوشبختانه امروز شاهد هستیم  که تعداد بالایی از این افراد که از ایمنی پایینی برخوردار هستند بیمار نشدند و افراد خیلی کمی دراین حوزه مبتلا به بیماری شدند.

کد خبر 16827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =