در رسانه|پرداخت شهریه اسفند ۹۸ مهدکودک‌ها قانونی یا غیرقانونی؟

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: بر اساس قراردادهای میان والدین و مهد کودک‌ها تنها شهریه ثابت اسفندماه پرداخت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در ماه های پایانی سال و تعطیلی برخی از کسب و کارها، زیان های فراوانی را به همراه داشت که شاید از جمله آن بتوان به مهدکودک ها اشاره کرد.

پرداخت شهریه و نپرداختن آن نیز این روزها تبدیل به مشکلی میان والدین و  مراکز شده است که موجب شد تا به سراغ مسئولین استانی و کشوری برویم تا مشکل پیش آمده به صورت قانونی حل شود.

محمد رضا عباسی معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال و تعطیلی مراکز آموزشی و مهدکودک‌ها گفت: گسترش کووید ۱۹ موجب زیان رسیدن به بسیاری از مشاغل شد که مهدهای کودک نیز از این قائده مستثنی نبودند، به همین علت نیز سازمان بهزیستی به منظور حمایت از این محل ها، راهکاری را بر اساس قانون در نظر گرفت.

او افزود: بنابر بخشنامه سازمان بهزیستی کشور و قرارداد میان والدین و مهد کودک‌ها در زمان ثبت نام؛ هزینه استفاده از خدمات مهدهای کودک کمتر از یک ماه (از یک تا ۳۰ روز) معادل یک ماه کامل بوده و شهریه ثابت اسفند ماه ۹۸ باید باید به صورت تمام پرداخت شود.

عباسی بیان داشت: مهدهای کودک نیز با وقوع بحران کرونا دچار مشکل شده و باید اجاره بها، هزینه آب، برق و ... را بپردازند، لذا از خانواده‌ها خواستاریم با توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی و رافت و نیکوکاری این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان با تاکید بر اینکه خانواده‌ها تنها باید شهریه ثابت را پرداخت کنند، گفت: این هزینه شامل خدمات مهد کودک‌ها مانند صبحانه، ناهار، میان وعده و فوق برنامه نخواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تنها کودکان ثبت نام شده در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی، ملزم به پرداخت شهریه ثابت هستند و در خصوص موارد خارج از نظارت این سازمان متولیان مرتبط باید پاسخگو باشند.

کد خبر 16816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد