بهزیستی گیلان ۴۸ هزار مشاوره و خدمات روانشناختی انجام داد

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: سال گذشته ۴۸ هزار و ۵۹۹ مورد مشاوره و خدمات روانشناختی از سوی بهزیستی استان انجام گرفت که از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۸۵ مورد مشاوره حضوری و ۱۱ هزار و ۳۱۴ مورد نیز تلفنی بود.

دکتر حسین نحوی نژاد عنوان کرد : از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا هشتم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ هزار و ۵۲۸ تماس برای مشاوره و دریافت خدمات روانشناختی با بهزیستی گیلان انجام گرفت که از این تعداد ۴۶۳ مورد مربوط به بیماری کرونا و تبعات ناشی از آن بود.

وی افزود: بیماران بستری و اعضای خانواده آنان، افراد مشکوک به بیماری که در قرنطینه بوده و خانواده های آنان ، بیماران بهبود یافته در حال گذراندن دوره نقاهت، افرادی که یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده اند، کارکنان مراکز درمانی و پزشکی که مدت طولانی درگیر رسیدگی به بیماران بوده، کودکانی که به طور ناگهانی مواجه با غیبت طولانی مادر و یا پدر خود شده اند "به دلیل شیفت کار طولانی پدر و مادر و یا اقدامات قرنطینه ای جدی در مورد آنها به دلیل بیماری" از جمله افرادی هستند که نیاز به خدمات مشاوره ای اورژانسی داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: دفتر مشاوره و امور روانشناختی کشور با شیوع بیماری کووید ١٩،  نگرانی و اضطراب ناشی از ترس ابتلا به  بیماری ، افزایش مبتلایان و مرگ های ناشی از بیماری اقدام به ارسال پروتکل هایی برای ارایه خدمات مشاوره تلفنی ، مجازی و غیره کرده تا تنش های موجود در جامعه فروکش کند و سطح سلامت روان جامعه دچار آسیب نشود.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط موضوعات مختلفی در ارتباط با کودکان و کرونا ، سبک زندگی جدید با توجه به اپیدمی کرونا، نحوه مقابله با استرس و خود مراقبتی، کمک به افراد آسیب پذیر، سالمندان و راهکارهای مقابله با استرس در افراد سوگوار مورد توجه است.

 دکتر نحوی نژاد اظهار داشت: غیر از خط چهار رقمی ۱۴۸۰، خدمات روانشناختی و مشاوره تلفنی، حوزه پیشگیری وظیفه نظارت بر ۷۲ مرکز مشاوره عمومی غیردولتی، ۹ مرکز خدمات روانشناختی سلامت روان ، یک مرکز مشاوره حضوری دولتی و ۸ مرکز مشاوره تخصصی را در استان برعهده دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان بیان داشت: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی در زمینه ارایه آموزش های پیش از ازدواج، مهارت های زندگی، بلوغ و نوجوانی، مشاوره زوجین برای کاهش طلاق، غربال اضطراب و غیره با هدف ارتقاء سطح سلامت روانی جامعه خدمات ارایه می دهد.

کد خبر 16801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد