فرزندان بهزیستی در سلامت کامل به سر می برند

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی از سلامت فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست مقیم خانه های کودکان و نوجوانان این اداره کل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، فرگل صحاف ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی مسئولین خانه ها در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کووید۱۹ در خانه ها  ابراز داشت : مسئولین خانه ها از اولین روزهای شیوع بیماری مذکور ضدعفونی خانه ها را آغاز نموده و اقلام بهداشتی مورد نیاز را تامین نمودند.
وی با بیان اینکه اعضای هیات مدیره اکثر خیریه ها از پزشکان خیر استان می باشد ؛ تب سنجی روزانه مقیمان کلیه خانه ها و ویزیت روزانه آنان توسط پزشکان خیر را از آغاز شیوع بیماری تاحال حاضر خاطرنشان کرده و ابراز داشت :از سوی سازمان بهزیستی کشور مبلغ سرانه ۳ میلیون ریال برای هر کودک  به صورت متمرکز  بسته به تعداد فرزندان به حساب خانه های نگهداری فرزندان جهت خرید اقلام بهداشتی واریز شده است و  کلیه دستورالعمل ها به مراکز نگهداری ابلاغ گردیده و نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل ها و رعایت اصول بهداشتی انجام می پذیرد.

صحاف همچنین ساماندهی نحوه مرخصی کودکان بویژه در ایام نوروز و هماهنگی با دستگاه قضایی در این زمینه به دلیل حساس بودن موضوع را از دیگر فعالیتهای سازمان در این حوزه عنوان کرده و اظهار داشت : مربیان خانه ها به صورت خودجوش شیفت بندی های مناسب جهت حفظ سلامت مقیمان را برنامه ریزی و اجرا نمودند.
وی با تاکیدبر اینکه غنی سازی اوقات فراعت کودکان وایجاد محیطی شاد با استفاده از بازیهای گروهی وبومی و... باتوجه به محدودیت رفت وآمدها از اهم دغدغه های این اداره کل در دوران قرنطینه کودکان می باشد؛  استفاده از انواع بازیهای گروهی همچون ساختن انواع پازل،تقویت کارهای دستی؛ تشکیل وبرگزاری نمایشگاههای داخلی از کارهای دستی فرزندان ساکن خانه، فعالیتهای ورزشی مناسب، همکاری مستمر فرزندان در ایجاد فضای سبز محوطه وپیرامون خانه،برنامه ریزی جهت استفاده هدفمند از شبکه های مجازی باتکیه برآموزش موارد بهداشتی وسرگرمی  و اختصاص زمانی مناسب باتنوع بیشتر نسبت به قبل جهت انجام تکالیف درسی را از جمله برنامه های طراحی و اجرا شده در خانه ها برشمرد.

شایان ذکر است ۲۶۵ کودک در ۲۳ مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان بهزیستی استان نگهداری می شوند.

کد خبر 16776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد