شناسایی چالش ها و آسیب های پساکرونا

نشست صمیمانه دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران با نخبگان و اساتید روانشناسی و مشاوره استان بر گزار شد.

در این نشست که با حضور  دکتر اصغر نوروزی، دکتر بهرام میرزاییان و دکتر مهدی عرب به نمایندگی از تشکل های مراکز مشاوره و انجمن مشاوران و روانشناسان برگزار شد، پیرامون حفظ و ارتقا سلامت روان شهروندان در دوران پسا کرونا با تمرکز بر جامعه هدف بهزیستی استان گفتگو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان در ابتدا دکتر نوروزی با اشاره به فعالیت های مشترک حوزه روانشناسی و مشاوره با بهزیستی گفت: یکی از مهمترین اهداف مشترک ، اجرای برنامه های ارتقا دهنده سلامت روان و بسط و ترویج به زیستن در جامعه است.

وی با اشاره به آسیب های بوجود آمده در زمان شیوع کرونا در جامعه افزود: اگر از حالا برنامه ریزی مناسبی جهت کاهش بار روانی و آسیب های روحی مردم انجام نشود در دوران پسا کرونا، بار سنگینی که اکنون بر دوش کادر درمان است، به  روانشناسان و مشاوران منتقل خواهد شد.

دکتر نوروزی پایش و غربالگری خانواده ها و ارتقا سلامت روان آنها در دوران پسا کرونا را ضروری خواند و تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز و گسترش آسیب های روانی ضروریست تا برای شناسایی مشکلات پنهان پساکرونا، اقدامات خود را از کوچکترین نهاد جامعه یعنی خانواده آغاز کنیم.

 در ادامه دکتر میرزاییان، مازندران را یکی از استانهای توانمند در حوزه روانشناسی عنوان کرد و با اشاره به موفقیت پویش « با من حرف بزن»  گفت: شش هزار خدمت مشاوره ای در پویش با من حرف بزن ارائه شد که این امر ضرورت تبیین جایگاه حقیقی روانشناسان را دوچندان میکند.

در پایان   دکتر گوهردهی ضمن تبریک روز روانشناسان و مشاوران، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، بهزیستی بعنوان متولی اصلی سلامت اجتماعی معرفی شده است، گفت: در حوزه روانشناسی و مشاوره زمانی به حداکثر پویایی و بالندگی دست پیدا خواهیم کرد که بخش دولتی و بخش خصوصی در کنار یکدیگر برای دسترسی پذیری حداکثری مردم جامعه به این خدمات تلاش کنند.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران، تغییر سبک زندگی را یکی از نتایج شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این تغییرات گاها منجر به کاهش تاب آوری و افزایش اضطراب و استرس شده است که ضرورت بهره بری از توان و دانش روانشناسان و مشاوران را دوچندان نموده است.

وی آمادگی برای دوران پساکرونا را یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی دانست و تصریح کرد: استفاده از توان علمی و عملی تیمی از متخصصان و کارشناسان حوزه های مختلف ، برای حفظ بهداشت روان و ارتقا سلامت اجتماعی یکی از اهداف بهزیستی در دوران پسا کرونا خواهد بود.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه در کنار چالش ها و آسیب های شیوع کرونا، فرصت هایی که در نتیجه این بحران بوجود آمده نیز قابل اعتنا و بهره برداری است، خاطرنشان کرد: تا زمانیکه علم موفق به مهار این ویروس شود، ناچاریم همزیستی مسالمت آمیز با آن را بیاموزیم.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران ضمن تقدیر از اقدامات اثرگذار روانشناسان و مشاورانی که به پویش « با من حرف بزن» پیوستند، اذعان کرد: در نظر داریم تا اهداف و فعالیت های بهداشت روان را با استفاده از ظرفیت روانشناسان و مددکاران ، در سطح خانواده ها ارائه کنیم  و با شناسایی چالش های موجود، آسیب ها را به حداقل برسانیم.

کد خبر 16742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد